Marketing Report
DPG Media presenteert najaarsprogrammering VTM-zenders

DPG Media presenteert najaarsprogrammering VTM-zenders

DPG Media heeft zijn najaarsprogrmmering 2023 gepresenteerd voor zijn VTM-zenders. Als grootste commerciële zender blijft VTM zich continu heruitvinden. Dit najaar komt VTM met naar eigen zeggen innovatieve, verse en eigenzinnige titels als Make Up Your Mind, Van Rossem en Wat Zou Jij Doen?, eigen ontwikkelingen zoals The Big Bang en programma’s als The Voice Kids en Snackmasters.

Ook VTM 2 blijft volgens eigen zeggen staan voor live, leven en lef. De zender brengt live sport met voetbal- en dartscompetities. Ook zal reality te zijen blijven zoals De Vuilste Jobs van Vlaanderen, De Gevaarlijkste Jobs van Vlaanderen en Dat Eet Dan Gelukkig Zijn. Daarnaast innoveert VTM 2 zoals bljkt uit het succes van Gestrand op Honeymoon Island (van de Deense producent Snowman Productions onderdeel van Seven.One) dat inmiddels verkocht is in  Australië (Seven Network), Portugal (SIC) en Duitsland (Sat.1).

VTM GO vergroot zijn marktleiderschap door de voortrekkersrol te nemen in de digitale ontwikkeling. Door in te zetten op het kijkcomfort, exclusieve content en previews, ontwikkelt VTM GO zich verder als volwaardig streaming platform. Intussen kijkt meer dan 50 procent van de gebruikers naar programma’s die exclusief op VTM GO te zien zijn. Sinds 2022 bundelt VTM GO Shorties een uniek aanbod van korte reeksen met grote verhalen. Dat aanbod breidt VTM GO uit, met meer eigen content, voor jonge kijkers, door jonge makers.

Maarten Janssen, channel manager VTM: "De VTM-familie van nu is niet meer die van vijf jaar geleden. Dat is logisch, want geen enkele familie staat stil. Dat geldt ook voor de meest entertainende familiezender van het land. Coely en Koen Wauters samen op de VTM-foto, of Bockie De Repper naast Dina Tersago: dat is waar VTM voor staat.

Geen hokjes, geen vooroordelen, iedereen is welkom. Elk van deze gezichten speelt een cruciale rol in het indrukwekkend lijstje van programma’s waarmee we de kijker dit najaar willen entertainen. Dat doen we met frisse titels als Make Up Your Mind, Wat Zou Jij Doen?, The Big Bang of Starstruck, maar ook met vernieuwde seizoenen van het populaire De Verraders, The Voice Kids, Blind Getrouwd, Snackmasters of Huis Gemaakt. Kortom, programma’s waarmee we het hele gezin amuseren en entertainen."

VTM: amusument voor hele gezin

The Voice Kids zit in een fris jasje met niet alleen Pommelien Thijs en Coely als coaches, maar ook met Aaron Blommaert en Nora Gharib als hosts. Ook Huis Gemaakt verwelkomt met Bart en Béa heel wat vernieuwing in de jury. De Verraders pakt uit met een bonte bende van bekende Vlamingen. Boezemvrienden en foodies Mathieu Terryn en Bockie De Repper presenteren dan weer het nieuwste seizoen van Snackmasters.

Vijf bekende Vlamingen transformeren in Make Up Your Mind tot betoverende drag queens. Worden ze herkend? Gewone Vlamingen die voor een aartsmoeilijk dilemma staan, worden in Wat Zou Jij Doen? door Karen Damen uitgedaagd om hun lot in de handen van wildvreemden te leggen. De prettig gestoorde broers Coppens knallen dan weer van het tv-scherm met het door hen bedachte The Big Bang en in Starstruck transformeren gewone Vlamingen in ‘s werelds grootste muziekiconen. Wie kan zijn favoriete idool het meest geloofwaardig neerzetten?

VTM brengt ook fictie met Exen, true crime in Moordzaken: Eeuwige Twijfel en de ophefmakende docureeks Van Rossem, over het leven van de beruchte zakenman en politicus.

VTM 2: live darts, voetbal en bijzondere verhalen

In het programma De Gevaarlijkste Jobs van Vlaanderen worden professionals gevolgd die het gevaar elke dag recht in de ogen kijken. Er zijn verse seizoenen van Dat Eet Dan Gelukkig Zijn, Lady Truckers en De Vuilste Jobs van Vlaanderen, met elke aflevering een andere bekende Vlaming. Daarnaast overlaadt de zender z’n kijkers ook met sport van de bovenste plank. Er is de absolute top van het voetbal in de Champions League met Aster Nzeyimana als gepassioneerd expert in de commentaarcabine en de wereldtop van het darts in toernooien die samen goed zijn voor ruim 150 uur aan dartspektakel.

Kristine Willems, channel manager VTM 2: “VTM 2 blijft verder groeien op twee stevige pijlers: live sport én levendige reality. VTM 2 staat dus voor: live, leven én lef. Begin dit jaar waagden we een grote sprong met Gestrand op Honeymoon Island. Een programma dat we als zender from scratch mee ontwikkeld hebben en dat intussen verkocht werd aan drie landen. VTM 2 is ook dé zender die darts op de kaart zette. Niet alleen blijft het aantal kijkers groeien, mensen willen ook echt zelf aan de slag met darts. Dat ziet zowat elk café in Vlaanderen én dat merkten we zelf met de massale toestroom voor de VTM 2 Darts Academy. Ook dit najaar brengen we verhalen uit het echte leven door een entertainende bril bekeken. Bockie gaat nog meer eten, de lady truckers gaan nog meer kilometers vreten en we ontdekken nog meer straffe mensen met bijzondere jobs. ”

VTM GO breidt aanbod uit

Het succes van de VTM GO Shorties wordt verder uitgebouwd. Het aanbod wordt uitgebreider en diverser met Vlaamse fictie in Splinter en onderzoeksjournalistiek in No Cap. Daarin gaat een jonge onderzoeksjournaliste undercover in haar eigen leefwereld: de wereld van Gen Z.

Er is ook humor in Challenge Accepted, een programma van Kurkdroog, de populaire internetgrapjassen. In Huis Gesmaakt neemt Bart Appeltans het interieur van bekende Vlamingen onder de loep en Drop Off krijgt met Francisco Schuster en Charlotte Sieben twee avonturiers erbij. In Geluksdag trekken Steffi Mercie en Sven De Ridder eropuit in een busje om kinderen hun geluksdag te laten beleven. In Anthony Kumpen, The Long Road Home wordt de professionele coureur en teammanager gevolgd terwijl hij een comeback op de racebaan ambieert. Move On is dan weer de opvolger van het populaire Vloglab dat na 9 seizoenen afklokte op meer dan 15 miljoen views.

Calogero Macaluso, directeur Streaming: “VTM GO is al jaren het grootste Vlaamse streamingplatform en vergroot haar marktleiderschap in de eerste helft van dit jaar, goed voor 56 procent van de avod-markt. En groeien in views en marktaandeel, dan kan alleen als ook het contentaanbod mee groeit. We zetten dit najaar verder in op previews op VTM GO+ en exclusieve VTM GO Shorties, die gevarieerder dan ooit zullen zijn. We spelen niet enkel in op spin-offs van grote lineaire titels, maar brengen ook teen en young adult fictie, comedy, docu en eigen entertainment formats. Daarmee brengen we spontaan entertainment dat het internet nog niet zag en geven we nieuw en jong talent een podium om te schitteren.”

www.dpgmedia.be

www.vtm.be

www.vtmgo.be

 

Subscribe to our newsletter