Marketing Report
Dentsu wint mediapitch Zalando news

Dentsu wint mediapitch Zalando

Zalando heeft Dentsu aangewezen als haar exclusieve mediabureau, waaronder ook in de Belgische en Nederlandse markt. De beslissing volgt na een competitieve pitch gericht op het samenbrengen van alle media bij één mediabureau.

Het was de wereldwijde schaal van dentsu en de mogelijkheid om het bereik te vergroten via het dentsu-netwerk wat Zalando aanvankelijk erg aansprak. Het waren echter de inzichten, strategie en passie van het digital-first mediabureau, gekoppeld aan diepgaande merk- en prestatie-expertise, die de doorslag gaven.

Laurent Massart, Client Partner bij dentsu Benelux: “Zalando is een pionier in fashion e-commerce en een prachtig wereldwijd merk met hoge ambities voor de toekomst. Voor dentsu was het noodzakelijk om de meest innovatieve, relevante en impactvolle verhalen te bouwen op het raakvlak van branding en performance. Dankzij ons diepgaande inzicht in het (winkel)gedrag van de consument slaagden we erin te laten zien hoe we de juiste doelgroepen meer kunnen aanspreken, diepere emotionele banden kunnen creëren en hun winkelgedrag kunnen beïnvloeden.”

Ralph Rijks, VP Regional Marketing bij Zalando: "Voor ons staan onze klanten centraal bij alles wat we doen. We willen meer zijn dan alleen een platform zijn waar je de laatste mode en lifestyle koopt. Het dentsu team heeft onze ambitie, om een plaats van inspiratie en betrokkenheid voor ons publiek te zijn, uitstekend begrepen. We kijken ernaar uit om samen te werken aan het creëren van diepere emotionele banden tussen ons merk en onze klanten."

Vanaf januari 2023 zal dentsu verantwoordelijk zijn voor alle traditionele above the line mediaplanning en buying in de 25 markten waarin Zalando actief is, waaronder: Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Italië, Polen en Spanje.

www.dentsu.com

www.zalando.nl

Subscribe to our newsletter