Marketing Report
Effie Awards 2022: negentien prijzen waaronder twee Gold news

Effie Awards 2022: negentien prijzen waaronder twee Gold

De 2022-editie van de Effie Awards kende op 6 oktober 2022 zijn ontknoping. Er waren twee Gold, zes Silver en elf Bronze Awards. Ook de zeven overige finalisten kregen een vermelding voor hun sterk dossier.

Effie Belgium maakte gisteren na het traditionele Effie Effectiveness Forum het verdict bekend van de 2022-editie van de Effie Awards. Tijdens het galadiner in de Event Lounge in Brussel kregen achttien deelnemende adverteerders (Proximus won twee awards) en hun bureaus een prestigieuze Effie Award uitgereikt. Een groot deel van de 26 finalisten wist dus de nominatie te verzilveren.

Twee deelnemers gingen met een Gold Effie naar huis: Ik spaar niet, ik beleg (Argenta/LDV United) en Delhaize wordt BELhaize (Delhaize/TBWA). Daarnaast vielen nog zes Silver en elf Bronze te noteren.

Hieronder de volledige erelijst:

Award

Adverteerder

Case

Bureau

Gold Effie

Argenta

Ik spaar niet, ik beleg

LDV United

Gold Effie

Delhaize

Delhaize wordt BELhaize

TBWA

Silver Effie

Alpro

This Is Not M*lk

House of Media

Silver Effie

Cristal

Herlancering van de eerste Belgische pils

Wunderman Thompson

Silver Effie

Lay's

Lay's Iconic Restaurant Flavours

OMD Belgium

Silver Effie

Paralympic Team Belgium

Now is the time stare

Mutant

Silver Effie

Telenet

Disrupting connectivity with One

TBWA

Silver Effie

ZUUR

The Taste of Empty Bars

TBWA

Bronze Effie

ALDI

Willie Witlof

Serviceplan Belgium

Bronze Effie

EG

Lang leve gezond zijn

BERLIN

Bronze Effie

Kom Op Tegen Kanker

Jongeren & roken

DDB Brussels

Bronze Effie

LEGO

LEGO City - Wat zal jij doen?

Done by Friday

Bronze Effie

Lu

Share the LUve

Amphion

Bronze Effie

Payconiq

Zo gebiept!

Boondoggle

Bronze Effie

Proximus

Mr. Pickx

SILK

Bronze Effie

Proximus

This is the perfect place

SILK

Bronze Effie

Stella Artois

Stella Artois' herlancering op de thuismarkt

draftLine Europe

Bronze Effie

Universiteit Antwerpen

Bepaal mee de toekomst

Wunderman Thompson

Bronze Effie

ZUNY

ZUNY, the New Generation Telecom

Satisfaction

Finalist

Duvel

Duvel 666

Satisfaction

Finalist

IKEA Belgium

#AllebeetjesHelpen

Ogilvy Social Lab

Finalist

Jules Destrooper

De Koekskesloerders

at-thetable

Finalist

Jupiler

We're all Red Inside

BBDO Belgiume

Finalist

Lotus

Suzy pops up!

TBWA

Finalist

Triodos Bank

De bank die je helpt de juiste vragen te stellen

Bubka

Finalist

VOO

Cadeau pour tous

Happiness Brussels


Lydia Desloover, Directeur van Effie Belgium: "Er waren 26 finalisten en die verdienen het allemaal om in de bloemetjes gezet te worden voor hun marcomstrategieën en -campagnes met bewezen effectiviteit. Elf slaagden met onderscheiding, zes met grote onderscheiding en twee met grootste onderscheiding. Daarnaast waren er zeven sterke finalisten die geslaagd zijn. Verder ben ik blij dat de Effie community duidelijk aan het groeien is. Ik kan niet wachten om daar volgend jaar een mooi vervolg aan te breien."

Bénédicte Lobelle, juryvoorzitter van Effie Belgium en CMO van de Nationale Loterij: "De Effie Awards zijn een kwalitatief initiatief dat door de meest prominente spelers uit de marcomsector wordt ondersteund. De Effies winnen alsmaar aan omvang, zowel op het vlak van ingediende dossiers, goedgekeurde dossiers door de jury, aantal juryleden, deelnemers aan de infoclasses, supporters... Ik wil hen allemaal bedanken om dit ecosysteem te laten groeien en voor hun inspanningen om veel energie te steken in het delen van kennis. Samen slagen we in onze ambitie om het marketingambacht te valoriseren."

www.effiebelgium.be

 

Subscribe to our newsletter