Marketing Report
FamousGrey & Famous Relations lanceren een nieuwe campagne voor GAIA news

FamousGrey & Famous Relations lanceren een nieuwe campagne voor GAIA

FamousGrey & Famous Relations lanceren een nieuwe campagne voor GAIA, met als doel om tegen het einde van de zomer 30.000 Belgische handtekeningen te verzamelen voor de online petitie van het Europees burgerinitiatief. Met deze petitie wordt opgeroepen tot handhaving van een Europees verbod op dierproeven voor cosmetica, omdat het Europees agentschap voor Chemische stoffen (ECHA) momenteel zijn uiterste best doet dit verbod terug te draaien.

In een bredere context, wil GAIA een einde maken aan laboratoriumtest in Europa. ​Daarom hebben FamousGrey & Famous Relations een campagne opgezet bestaande uit 3 fasen.

Een eerste lanceringsvideo laat ons zien welke wrede praktijken er nog steeds achter veel van onze dagelijkse handelingen schuilgaan. Dit terwijl er andere, vaak efficiëntere alternatieven voor dierproeven bestaan. Geëngageerde influencers zullen de campagne ondersteunen door op hun eigen manier het manifesto te delen.

Vervolgens, zal de campagne verder worden verspreid via social posts. Hierin zullen concrete situaties aan bod komen met producten die op dieren zijn getest, zoals wanneer we ons schminken, genieten van ons lievelingseten of onze pijn verlichten met de zoveelste pijnstiller.

Gaetan Bartosz,Mademoiselle LunaSamy Amenzou en Ilse La Monaca zullen de campagne kracht bijzetten via een video waarin ze worden geconfronteerd met beelden die in een labo werden opgenomen waar ze op dieren testen. De uitdaging is om geen oog dicht te knijpen. De video zal via sociale netwerken en de pers worden uitgezonden om het bewustzijn over dierenmishandeling te vergroten.

Tijdens de hele campagne zal de hashtag #EyesOpen worden gebruikt om de acties van GAIA te ondersteunen.

Sluit je ogen niet langer en teken de petitie

Credits

Client : GAIA | ​Client contacts : Ann Degreef | Agency : FamousGrey | ​Creative Director : Laurie Lacourt, Peter Ampe | ​Creative team : Yana Gestels, Zoé De Priester |​Copywriters : Steve Maes, Simon Coulange, Kenn Van Lijsebeth |​Designer: Sacha Lempereur, Marianne Cassells |​DTP: Franco Scaramuzza | Account team : Olivia Naudts, Maxine Heylands | ​Digital Strategist : Wies Dickens | ​Social Media manager : Sarah De Prez | ​Performance marketeer : Jonas Sprengers | PR Agency : FamousRelations | ​PR contacts : Déborah De Klerck, Astrid Mattelaer, Astrid Jacobs | ​Producer : Myriam Maes, Birgit Dhondt | ​Sounds Engineer : Mathieu Savenay | ​Voice actors : Jazz Marlier, Clara Cleymans

FamousGrey

FamousGrey bestaat al 20 jaar en maakt sinds 2016 deel uit van de Grey Group, een van de meest innovatieve en creatieve reclame-netwerken ter wereld. Hun motto is Famously Effective. Niet enkel bouwt het bureau door middel van impactvolle campagnes elke dag aan de merken van haar klanten, maar ook aan hun business. Dit alles gebeurt dankzij 80 werknemers, waaronder specialisten in iedere discipline die de adverteerder vandaag nodig heeft. Verschillende van deze specialisaties groeiden intussen uit tot echte expert hubs, zoals FamousGrey Performance,  FamousGrey Digital, Famous Relations, FamousGrey Productions en Buyerminds Brussels.

FamousGrey maakt campagnes voor nationale en internationale bedrijven zoals Proximus, NMBS, Volvo, Hyundai, Alken-Maes, Campari, IGLO en Visit Brussels.

De kantoren van FamousGrey bevinden zich in een 18e-eeuws klooster in de groene rand rond Brussel.

www.famousgrey.com

Subscribe to our newsletter