Marketing Report
Orange Belgium gaat voor project Lead the Future

Orange Belgium gaat voor project Lead the Future

Orange Belgium heeft zijn strategie aangekondigd onder de noemer Lead the Future nu de kabelexoploitant VOO is overgenomen. De bedoeling is het marktaandeel te vergroten door de commerciële krachten te bundelen met VOO. VOO is actief is in Wallonië en Brussel als kabelexploitant, terwijl Orange Belgium in heel België actief is. De bedoeling is de vaardigheden en expertise van beide bedrijven te bundelen.

Orange Belgium heeft een lange traditie gevestigd in klantgerichtheid en stelt de behoeften van de klant centraal in al zijn activiteiten. Orange wil focussen op duurzame opgebouwde relaties met zijn klanten en hun vertrouwen en loyaliteit met een continue klantgerichte aanpak. Deze klantgerichte aanpak is volgens het bedrijf een belangrijke pijler van het succes van Orange Belgium geweest en blijft de drijvende kracht achter zijn voortdurende verbeterings- en innovatie-inspanningen om aan de behoeften van de klant te voldoen of deze te overtreffen.

Orange Belgium stelt onder de noemer Lead the Future zijn diensten en producten voortdurend aan te passen om aansluiting te blijven houden met veranderingen in de digitale wereld om klanten te verbinden, te informeren en te entertainen.

Leider in aanbod

Door gebruik te maken van hun respectieve sterke punten en de complementariteit van hun merken, willen Orange Belgium en VOO de leider in aanbod zijn, die zowel de premiumsegmenten als de toegangs- en digitale segmenten bedient. Bouwstenen zijn de toegang tot tv-content, de uitbreiding van een vast multi-gigabitnetwerk en een getrouwheidsprogramma.

Televisie

  • Dankzij een recent ontwikkelde Android TV-decoder kunnen klanten meer streaming aanbod gebruiken op een toegankelijkere wijze. Daarbij is het linaire aanbod nog steeds prominent aanwezig. Orange zal verschillende functionaliteiten lanceren waaronder de verlenging van de opnametijd (Q4 2023), catch up tv (2024), intuïtief zoeken en spraakfunctionaliteiten.
  • Het zenderaanbod zal worden uitgebreid tot 7 lineaire BeTV premiumzenders (Q4, 2023), Studio 100 TV, het vrouwensportkanaal W-Sport en meer.

Breedband

  • Orange Belgium lanceert de derde generatie van zijn kabelmodem, Livebox genaamd (eind juni 2023), ontwikkeld door Vantiva. Dit modem is geschikt voor multi-gigabit dankzij de DOCSIS 3.1 chipset, heeft een ingebouwde 2,5 Gbps ethernetpoort en WiFi 6. Het modem bevat de EasyMesh-technologie en WiFi Booster-modules. Zowel het modem als de WiFi Booster-modules zijn eenvoudig te vernieuwen en gemaakt van gerecycleerd plastic, terwijl hun verpakking voor 85 procent uit gerecycleerd karton bestaat en geen plastic voor eenmalig gebruik bevat.
  • In juni 2023 zal Orange Belgium de breedbandaanbiedingen updaten door verschillende snelheden te integreren tegen een eerlijke prijs, zodat klanten kunnen kiezen uit 3 verschillende snelheden die passen bij hun behoeften: Standaard (150 Mbps), Boost (400 Mbps voor € 15/maand extra) en Boost Giga (1 Gbps voor € 25/maand extra).

Klanten van Hey! kunnen vanaf september 2023 een internet only-aanbod afnemen. Gebruikers zullen dan 150 Mbps download en tot 8,5 (VOO) /15 (Telenet) Mbps uploadsnelheden voor een onbeperkt datavolume kunnen verkrijgen. In de aanloop naar de lanceringsdatum begint Hey! met het rekruteren van testgebruikers. Vanaf midden juni zal elke testgebruiker gecontacteerd worden om de installatie bij hem thuis op te zetten, waarna hij 6 maanden gratis internet bij hem thuis zal verkrijgen.

Klantervaring

In alle interacties met hun klanten geven Orange Belgium en VOO volgens eigen zeggen absolute prioriteit aan het creëren van een ervaring die een positieve, onderscheidende en gepersonaliseerde emotie creëert. Van klantenservice tot fysieke winkels, via telesales of digitale kanalen moeten positiviteit gaan meegeven.

My Comfort Service

Zo introduceerde Orange My Comfort Service. Voor een maandelijks bedrag van € 10 kunnen klanten een expert op bezoek krijgen die een volledige diagnose maakt van hun connectiviteitsbehoeften, waarbij een optimale kwaliteit WiFi-service in het hele huis wordt gegarandeerd dankzij de installatie van een WiFi booster(s) en een ononderbroken 24/7 internetdienst dankzij een 4G back-up oplossing. Deze premium service omvat ook kortere wachttijden voor nieuwe installaties of herstellingsinterventies, een gratis technische interventie/jaar en gratis upgrades van modem, tv-decoders en WiFi-boosters op aanvraag.

Christophe Dujardin, Chief Consumer Officer van Orange Belgium: "Door de krachten te bundelen met VOO, bevindt Orange Belgium zich in een unieke positie om zich op lange termijn te engageren tegenover zijn stakeholders en waarde te creëren voor zijn klanten, zijn werknemers, zijn aandeelhouders en de maatschappij. Aan de basis van ons engagement ligt een diepe waardering voor uitmuntende klantenervaring. We begrijpen dat in de onderling verbonden wereld van vandaag het aanbieden van het beste breedband-, mobiele en tv-aanbod verder gaat dan connectiviteit alleen. Het gaat om het creëren van een ervaring die het leven van onze gewaardeerde klanten verrukt, krachtiger maakt en verrijkt. Met niet aflatende toewijding streven we ernaar om naadloze connecties te creëren en een convergent aanbod op maat voor iedereen te leveren."

Orange Belgium werkt met het reclamebureau Publicis Belgium samen. VOO werkt met het reclamebureau Hapiness.

www.orange.be

www.voo.be

Subscribe to our newsletter