Marketing Report
Springbok ontwikkelt campagne voor VLAM: Is-Het-Van-Bij-Ons-Check news

Springbok ontwikkelt campagne voor VLAM: Is-Het-Van-Bij-Ons-Check

Het digitaal en creatief bureau Springbok heeft de campagne Is-Het-Van-Bij-Ons-Check ontwikkeld voor VLAM. VLAM is het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing.

De campagne moet het bewustzijn van de herkomst van groenten en fruit vergroten.

Vlamingen herkennen lokale groenten en fruit niet

Uit recent onderzoek van VLAM blijkt dat 71 procent van de Vlamingen fier is op de lokale groenten en fruit, en 81 procent vindt ze ronduit lekker en gezond. Andere redenen die ze noemen om voor binnenlandse producten te kiezen zijn de kwaliteit, het doorgedreven vakmanschap en de kleinere milieu-impact.

Alleen kiezen Vlamingen niet genoeg in de winkel, veelal door gebrek aan herkenning. Om Vlamingen bewust te maken van hun aankoopgedrag en meer lokale groenten en fruit te doen kopen, lanceerde Springbok samen met VLAM een een campagne.

Hey… Voor je ’t in je mandje legt, doe toch maar eerst de check

In de campagne is een stevige dosis humor en focus op smaak en vakmanschap verwerkt. Met een aanstekelijke tv-spot bij de VRT en commerciële zenders is de campagne gelanceerd. In de hoofdrol: lekkere, verse en kwalitatieve groenten en fruit van bij ons, en een supermarktklant die vóór hij ’t goed en wel beseft voor een bewuste keuze wordt gesteld.

De commercial is de start van een driejarige samenwerking tussen Springbok en VLAM. Bedoeling is om enerzijds Vlamingen op regelmatige basis te herinneren aan hun checkmoment, en anderzijds groenten en fruit te promoten buiten de hoofdmaaltijd om, bij ’t ontbijt, de lunch, en als tussendoortje

Credits:

Klant: Promotiemanager VLAM Groenten & Fruit: Nele Van Avermaet | Projectcoördinator: Betty Slingers | Crew: Account: Jenny Vincke, Viktoria De Cubber | Agency Producer:  Viktoria De Cubber, Barbara Boens | Art Director: Beatrice Arteaga | Best Boy: Maxime Van Buggenhout | Colour Grading: Kene Illegems | Connection Planner: Barbara Boens | Copywriter: Kenny Vermeulen | Creative: Sebastiaan Dessaux, Kenny Vermeulen | Creative Director: Kenny Vermeulen | Designer:  Martijn Leenaers, Flor De Pauw | Director: Ralf Demesmaeker | Director Assistant: Bob Vanwayenbergh | DOP:  David Boom | Electro : Eva Somers | Executive Producer: Sander Claessens | Focus Puller: Vincent Seghers | Food Styliste: Sofie Noyen | Gaffer: Tom Van Overstraeten |3D Graphic Design: Volstok | Grip: Mathijs Van de Burgt | Key Grip: Lester Otten | Lighting Programmer: Jean Gonzales | Line Producer: Ingrid Coppé | Location Manager: Christophe Devlies | Make Up & Hair: Marleen Flamand | Media Planning:  Mindshare | Offline editor: Frederik Vandewalle | Photography: Ward Muys | Post Producer: Wilson Verstreken | pr:  Vlam, Springbok agency |Production Company Producer: Sander Claessens, Red dust | Production Assistant/AD: Pauline Sonnet | Prop Master: Leka Jenny | Ripper: Jimmy Kordyka, Matteo Tanghe,Jerome Bosmans | Set Dresser: Florian Durie | Sound & Music Agency: Studio Helsinki | Strategy: Pieter De Baets, Kenny Vermeulen | Stylist: Isabel Van Renterghem | Video Assistant: Idan Datauker | VFX & Online editor: Pieter-Jan Brouwers |

www.sprinkbokagency.com

 

Subscribe to our newsletter