Marketing Report
Springbok herdefinieert Belgisch agency landschap met overname Gentse Duke & Grace news

Springbok herdefinieert Belgisch agency landschap met overname Gentse Duke & Grace

Het Gentse digitale bureau Duke & Grace wordt onderdeel van Springbok, het brandtech agency voor duurzame groei. Samen met het recent overgenomen B Corp Make Sense ontstaat er een sterke Springbok-hub in Gent, die geïntegreerd samenwerkt met de andere Springbok-vestigingen verdeeld over België en Nederland. In totaal werken er nu 400 mensen op het snijvlak van branding en tech om merken te helpen positieve impact te maken op mens en maatschappij.

Sterke Springbok-hub in Gent

Als een van de internetpioniers in België heeft Duke & Grace altijd een sterke visie gehad. Ze geloven dat het combineren van digitaal, data en creativiteit zorgt voor de beste brand experiences. Het bureau, opgericht door Bart De Waele en Dirk Sabbe, is ontstaan uit Netlash later bekend als Wijs. Het creatief bureau Gents sloot zich aan om communicatie mogelijk te maken die iets teweeg brengt bij mens, merk en maatschappij. Duke & Grace werkt internationaal voor bekende merken zoals Barco en Netflix, maar ook voor lokale merken zoals Foodbag en Goed.   

Op termijn zal Springbok bij Duke & Grace op de voordeur komen te staan.

Werken aan duurzame groei voor merken en maatschappij

Bart De Waele, Founder van Duke & Grace: "Springbok is een van de sterkste en meest snelgroeiende agencies in de Benelux. Ik ben erg blij dat we ons hierbij kunnen aansluiten om zo nog meer positieve impact te kunnen maken. De visie van Springbok sluit naadloos aan bij de onze; we willen allebei werken aan duurzame groei voor merken en maatschappij." Ilse Jansoone, Co-Founder van Duke & Grace: "We hebben iets bijzonder moois opgebouwd met Duke & Grace en ik ben blij dat het verhaal verder gezet wordt met Springbok. Zowel voor het team als onze klanten voelt dit als de juiste stap." Geert Desager, CEO van Duke & Grace: "Samen met Springbok hebben we nog bredere expertise om het verschil te kunnen maken voor onze klanten. Daar kijk ik enorm naar uit. Onze mensen hebben veel zin om bij te dragen aan de ambities van Springbok."

Internationalisering Springbok

Sammy Colson, CEO van Springbok: "Het getalenteerde team van Duke & Grace heeft een stevige reputatie en een mooi klantenportfolio. Voor ons is dit de perfecte versterking van onze positie op de Belgische markt. Samen met het recent overgenomen B Corp agency Make Sense hebben we nu een stevige poot in Gent. Vanuit een sterke leiderspositie in onze thuismarkt werken we verder aan de internationalisering van Springbok."

Als start van de lanceringscampagne verschenen 15 januari op iconsiche plaatsen en historisch gebouwen (zoals het Gravensteen, de Boekentoren, Sint Pietersplein en de Schapenstal) opvallende beeldprojecties met de teasing boodschap A new era starts today, zodat het nieuws in Gent (en op sociale media) niet onopgemerkt voorbij ging.

www.springbokagency.com

www.dukeandgrace.com

Subscribe to our newsletter