Marketing Report
Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen news

Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen

Telenet heeft een akkoord bereikt met uitgeverij Mediahuis om 20 procent van de aandelen van Mediahuis van de radiozender Nostalgie (Vlaanderen) te kopen. Het gaat om het bedrijf Vlaanderen Eén NV die licentiehouder is van Nostalgie in Vlaanderen.

Mediahuis heeft thans 75 procent van de Vlaamse radiozender Nostalgie in handen en zal na verkoop meerderheidsaandeelhouder blijven met een belang van 55 procent. NRJ Group houdt 25 procent van de zender in handen.

De participatie van Telenet zal geschieden via dochter Play Media die al 50 procent van het Vlaamse NRJ in handen heeft, en daarbij al samenwerkt met Mediahuis die de oveirge 50 procent van het Vlaamse NRJ in handen heeft.

 Met de aankoop willen Telenet en Play Media hun positie in de Vlaamse radiomarkt verstevigen. Per 1 januari 2023 kreeg Nostalgie een verlenging van 5 jaar van zijn FM-licentie.

Jeroen Bronselaer, CEO Play Media: “Deze participatie vergroot het bereik van Play in Vlaanderen, en maakt onze eigen mediacluster inhoudelijk sterker. We kijken uit naar onze volgende stappen in radio onder de ervaren vleugels van Mediahuis.”

Nostalgie bereikt dagelijks zo’n 363.000 luisteraars in Vlaanderen en behaalt hiermee een marktaandeel van 6,2 procent.

De uiteindelijke verkoop van aandelen door Mediahuis aan Telenet is onderhevig aan de nodige kennisgevingen en goedkeuringen. Het is de bedoeling van beide partijen om na goedkeuring, het resultaat van deze samenwerking hoorbaar en zichtbaar te maken vanaf het najaar van 2023.

Het van oorsprong Franse merk Nostalgie is (samen met Cherié) in Franstalig België voor 50 procent in handen van Mediahuis en voor 50 procent in handen van NRJ Group die het Franstalige NRJ Belgique volledig in handen heeft. Onlangs werd ook aangeekondigd dat Cherié in België een internet-only zender zal worden en NRJ+ op 6 maart 2023 de DAB+-plek daarvan zal innemen.  De  Nederlandse versie van Nostalgie is volledig in handen van Mediahuis.

Kijk ook:
Onlangs hadden we bij Joe Public Belgium een interview met Marilyn Debisschop, Head of Brand, Campaigning, Internal Communication & CSR bij Telenet.  Dit interview is hier te zien.

www.nostalgie.be

www.mediahuis.be

www.playmedia.be

www.telenet.be

 

Subscribe to our newsletter