Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform news

Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform

Het Vlaamse Trends/Kanaal Z en het Franstalige Trends-Tendences/Canal Z hebben hun online platform vernieuwd om zo het grootste business en finance community van België te worden.

Op technisch vlak migreerden Trends en Trends Tendances naar een veel flexibeler Wordpress CMS-platform. Op inhoudelijk vlak worden de websites www.trends.be en www.tendances.be de online verzamelplaats voor alle content van Trends, Trends-Tendances en ook alle Kanaal Z en Canal Z video-contenten.

Trends/Trends-Tendances en Kanaal Z/Canal Z zijn geruime tijd als onderdeel van Roularta Media Group één redactie, één operationele leiding en journalisten die zowel in de magazines, op de websites en social media als in het tv-nieuws verschijnen.

Wim Verhoeven, hoofdredacteur Trends: “Dit is nog maar het begin. Over enkele maanden openen we een multimediale tv-studio. De grootste business-studio ooit gebouwd in Vlaanderen. We zullen er het televisienieuws opnemen, maar er is ook ruimte voor webinars of debatten. Er komt een videowall, een greenkey, een opnamestudio voor podcasts enz."

Amid Faljaoui, hoofdredacteur Trends-Tendances: “Trends-Tendances blijft voortdurend innoveren en ondernemen. Met het uitdiepen van een structurele samenwerking met het magazine Trends, de website Trends.be en het televisiekanaal Kanaal Z/Canal Z biedt het Trends-merk financieel-economische content aan in alle formats, via alle distributiekanalen en op elk ritme (dagelijks, wekelijks). Trends en Trends-Tendances worden op die manier de belangrijkste aanbieder van financieel-economische informatie in België."

De bezoekers van de websites, de lezers van het magazine Trends/Trends-Tendances en de kijkers van Kanaal Z/Canal Z vormen de grootste business en finance community van België met 497.200 unieke bezoekers per maand, 2.40.900 pageviews per maand, 332.2000 lezers van de geprinte magazines per week met een oplage van 53.900 exemplaren en 408.559 kijkers per dag. Daarmee wil het platform de plek zijn voor financieel-economisch nieuws en duiding.

De bezoekers van de websites zijn vanaf nu in één oogopslag mee met het financieel-economische nieuws van het moment met een korte, heldere video. In de pluszone kunnen zij alle content lezen van de magazines. En op de videopagina en door de hele website kunnen zij het nieuws en de bedrijfsverhalen van Kanaal Z/Canal Z bekijken of herbekijken en de podcast beluisteren.

Op die manier maken de merken Trends en Trends-Tendances hun multimediale missie waar om :financieel-economisch nieuws naar de lezer, surfer, kijker, luisteraar te brengen waar, wanneer en hoe hij/zij dat wil.

www.trends.be

www.tendances.be

www.roularta.be

Subscribe to our newsletter