Marketing Report
Vlaamse mediagroepen verenigd in Antwerp Pride Parade

Vlaamse mediagroepen verenigd in Antwerp Pride Parade

Tijdens de vijftiende editie van de Antwerp Pride verenigden de grote Vlaamse mediagroepen zich om de LGBTQIA+-gemeenschap expliciet te steunen. Na twee light-edities door de coronapandemie vierde de Pride zijn vijftiende verjaardag met een knaleditie. De Scheldestad beleefde dan het hoogtepunt van Queertopia, een toekomstproject waaraan elke stem uit het LGBTQIA+-kleurenpallet – en daarbuiten – een bijdrage mag leveren.

Media United for Love United

Die stem werd dit jaar kracht bijgezet door de mediagroepen van Vlaanderen. In de geest van Love United vierden VRT, DPG Media, SBS Belgium, Mediahuis en OUTtv samen de Antwerp Pride. Op zaterdag 13 augustus namen een heleboel medewerkers, stemmen en gezichten deel aan de parade in Antwerpen. Als unanieme stem schaarden ze zich achter het Queertopia. Antwerp Pride is een feest van eenheid, dus er was niets dan liefde zijn tussen de media van ons land.

Media-CEO’s Jeroen Bronselaer (SBS), Frederik Delaplace (VRT), Koen Verwee (Mediahuis), Kris Vervaet (DPG Media) en Marc Putman (OUTtv) klinken eensgezind: "Hoewel het vandaag vanzelfsprekend zou moeten zijn dat iedereen vrij mag kiezen als het over liefde, geloof, identiteit en seksualiteit gaat, willen we expliciet onze steun uitspreken voor diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie. Samen met de Antwerp Pride omarmen we alle mensen. Deze warme, inclusieve en positieve samenleving proberen we vandaag al te weerspiegelen: zowel voor als achter de schermen. Er is nog werk aan de winkel, maar het is onze oprechte ambitie om altijd een stem te geven aan alle mensen, ongeacht rang, stand of overtuiging en met respect voor elk talent. Dat voelt niet als een verplichting, wel als een ongelooflijk mooi voorrecht."

www.antwerppride.com

Subscribe to our newsletter