nieuws
Tag Resultaten
DAB+-beluistering groeit naar 30 procent
49 procent van het radioluisteren gebeurt in Vlaanderen via digitale weg. Daarbij luistert 30 procent via DAB+ en is daarmee gegroeid met 11 procent ten opzichte van 2021
Nostalgie+ heeft plek NRJ ingenomen op FM in Vlaanderen
Nostalgie+ is in Vlaanderen sinds 29 september 2023 ook via FM te beluisteren en neemt daarmee de plek in van NRJ Vlaanderen die voortaan alleen via DAB+ en internet te horen is
Nostalgie wijzigt naam Vlaamse versie in Play Nostalgie
De Vlaamse versie van de radiozender Nostalgie wijzigt per maandag 28 augustus 2023 zijn naam in Play Nostalgie. De radiozender startte in maart 2008 onder de hoede van de voorlopers van Mediahuis (Corelio en Concentra)
Liberty Global probeert opnieuw Telenet volledig in handen te krijgen
Liberty Global zal vanaf 24 augustus 2023 tot 13 september 2023 opnieuw proberen alle aandelen van Telenet in handen te krijgen
Wim Jansen wordt CCO DPG Media Advertising België; andere leiding JCDecaux Be-Lux
Vanaf 18 september 2023 neemt Wim Jansen de leiding over van DPG Media Advertising België. Daarmee vertrekt Wim Jansen als CEO JCDecaux Be-Lux en Israël
VAR gaat reclame Nostalgie Vlaanderen, NRJ Vlaanderen en Nostalgie+ Vlaanderen verkopen
VAR, de reclameregie van de publieke omroep VRT zal per 1 janari 2024 de reclame gaan verkopen van de radiozenders Nostalgie Vlaanderen, NRJ Vlaanderen en Nostalgie+ Vlaanderen
[Marketing Report Cannes] Marc Verschoor over Publicis Groupe
Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marktingcommunicatie.
RTL Belgium presenteert zomer en najaar 2023: on est là, et bien là !
Op 14 juni 2023 presenteerde RTL Belgium zijn zomer- en najaarsprogramma's 2023 tijdens het RTL Island event. RTL Belgium is sinds 31 maart 2023 voor 50 procent in handen van DPG Media en voor 50 procent in handen van Groupe Rossel,
VMLY&R en Lays lanceren Iconic Local Flavours-campagne
In samenwerking met partners Brussels Ketjep in België en Wijko en Remia in Nederland werden er vier smaken gelanceerd met de overkoepelende naam Lay’s Iconic Local Flavours
[Interview] Lauren van der Heijden (DPG Media): Schaal is belangrijk in snel veranderende mediawereld
Lauren van der Heijden is Chief Commercial Officer voor DPG Media in België en Nederland. We kijken met hem terug op 2022, vooruit naar 2023 en bespreken trends
RTL Belgium wijzigt vormgeving RTL TVI, RTL Club, RTL Plug, RTL Play en Bel RTL
RTL Belgium heeft de vormgeving van al het aanbod met het merk RTL gewijzigd. Daarbij is een uniform logobeleid ingevoerd. De logos wijkt af van de RTL United-vormgeving die RTL Group bij zijn deelnemingen aan het uitrollen is
Joe Public ontwikkelt campagne Roularta voor mijnmagazines.be
Joe Public ontwikkelde een campagne voor het aanbod van Roularta op mijnmagazines.be
Grand Prix Radio verhuist naar België
Grand Prix Radio, het online radiostation van Olav Mol is verhuisd naar België. Dit is een gevolg van de aankoop van de radiorechten door de televisierechtenhouder Viaplay. Viaplay heeft de audiorechten voor Nederland aan DPG Media in sublicentie gegeven
Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen
Telenet heeft een akkoord bereikt met uitgeverij Mediahuis om 20 procent van de aandelen van Mediahuis van de radiozender Nostalgie (Vlaanderen) te kopen. Mediahuis zal na verkoop meerderheidsaandeelhouder blijven met een belang van 55 procent. NRJ Group houdt 25 procent van de zender in handen
Springbok ontwikkelt mobiliteitscampagne voor Ethias
Springbok heeft voor Ethias een mobiliteitscampagne ontwikkeld. Centraal staat de gedachte dat Ethias er voor iedereen is:
Studio Brussel viert 40ste verjaardag tijdens De 40 uur van Studio Brussel in De Vooruit
Studio Brussel wordt op 1 april 2023 40. En dat gaat de radiozender vieren. Op vrijdag 21 en zaterdag 22 april neemt StuBru voor 40 uur De Vooruit in Gent over. 40 uur feest voor 40 jaar Studio Brussel. Dat is 40 uur radio, bands, dj's, comedy en meer
VRT, DPG Media en Play Media, RTBF en RTL Belgium roepen op tot steun 12-12 slachtoffers Turkije en Syrie
VRT, DPG Media, Play Media, RTL Belgium, RTBF, NGroup (Nostalgie/NRJ), Fun Radio, LN Radio en LN 24 zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije
Warner Bros. Discovery en EBU/VRT kopen uitzendrechten Olympische Spelen 2026-2032
Warner Bros. Discovery en de European Broadcasting Union (EBU) hebben de uitzendrechten verworven van de Olympische Spelen van 2026 tot en met 2032
VRT MAX en VRT NWS voortaan via Apple CarPlay en Android Auto
De apps van VRT MAX en VRT NWS zijn voortaan beschikbaar voor Apple CarPlay en Android Auto. Zo kunnen luisteraars ook onderweg, veilig naar alle VRT-radioprogramma's, -podcasts en digitale streams in de apps van VRT MAX en VRT NWS luisteren
Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022: problemen voor lokale en gratis pers
De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, heeft zijn rapport Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022 gepubliceerd. Conclusie: terwijl het de grootste Vlaamse mediagroepen financieel voor de wind gaat, zien lokale en gratis pers zwarte sneeuw
Springbok en Ethias lanceren wintercampagne: We zijn er voor je
Brandtech agency Springbok ontwikkelt eerste grote wintercampagne voor verzekeringsmaatschappij Ethias. Dit is de eerste stap voor Ethias om zich te positioneren aan de zijde van iedereen met de slogan: We zijn er voor je
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel krijgt financiële steun van de Vlaamse regering
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel (EHBT), een project dat strijdt tegen desinformatie, krijgt voortaan financiële steun van de Vlaamse regering
Medianation start in januari 2023 met radiostation Business AM
De digitale uitgeverij Medianation start in januari 2023 met het zakelijke nieuwsradiostation Business AM. De radiozender is onderdeel van een crossmediale aanpak van het platform Business AM dat in november 2019 van start ging
Mediamarkt met internationale campagne in 13 landen
Voor het eerst in het 43-jarige bestaan van de multimediaketen MediaMarkt, rolt het bedrijf in alle dertien vestigingslanden tegelijk een merkcampagne uit. De crossmediale merkcampagne is ontwikkeld door Saatchi & Saatchi internationaal en voor Nederland, België en Luxemburg vertaald door Wunderman Thompson
De NPO en de VRT gaan intensiever samenwerken
De NPO en VRT gaan intensiever samenwerken. Gezamenlijke programma’s, uitwisseling van programma’s, gedeelde technologie en innovaties, ontwikkelen van technieken om desinformatie te detecteren (en tegen te gaan), de gezamenlijke productie van educatief materiaal en het delen van strategisch onderzoek staan centraal
VRT start in november 2022 met bouw eigen gebouw
De openbare omroep VRT start in november 2022 met de bouw van een eigen gebouw. Het gebouw zal onderdeel uitmaken van een Mediapark aan de Brusselse Reyerslaan. Daar zijn ook het huidige gebouw gevestigd van de VRT dat nu nog gedeeld wordt met de Franstalige Belgische omroep RTBF
Europese Commissie komt met European Media Freedom Act
De Europese Commissie heeft een voorstel gedaan om EU-regels op te stellen over pluriformiteit en onafhankelijkheid in de mediasector. De bedoeling is dat de voorgestelde regels media moeten vrijwaren van politieke interferentie in redactionele beslissingen en het toezicht daarop
This Agency herintroduceert Zo simpel is het campagne Denim Solar in Vlaanderen en Zweden
Solarmerk Denim, onderdeel van de solarclarity Group, heeft de campagne Zonnepanelen, zo simpel is het wederom gelanceerd. Dit keer ook in België en Zweden. Centraal daarin staat het gemak waarmee consumenten zonnepanelen kunnen bestellen
DPG Media Advertising en IP Belgium met gezamenlijk salesteam
DPG Media Advertising en IP Belgium komen met één gezamenlijk salesteam. IP Belgium is de salesorganisatie van RTL Belgium waar DPG Media sinds 31 maart 2022 voor 50 procent eigenaar van is (Rossel heeft de overige 50 procent in handen)
LN Radio gestart op plek DH Radio
LN Radio heeft per 29 augustus 2022 de plek ingenomen waar DH Radio sinds 2014 op uitzond. LN Radio is het radiozusje van LN24, de televisienieuwszender die IPM Group eind 2021 overnam