Tag Resultaten
Saskia Schatteman start als interim Managing Director bij Roularta Business Media
Saskia Schatteman is per 1 september 2024 benoemd tot Managing Director bij Roularta Business Media
Roularta Media Groep: winst met gelijkblijvende omzet
Roularts Media Groep heeft een behoorlijke winststijging gerapporteerd over het eerste half jaar van 2024 vergeleken met 2023 met een gelijkblijvende omzet.
Mediahuis Groep: Stabiele omzet en resultaat in 2023
Mediahuis Groep heeft in 2023 een omzetgroei gerapporteerd van 1,23 miljard euro (0,6 procent groei) met een operationeel resultaat van 153 miljoen euro
Roularta Printing drukkerijpartner voor magazines Financial Times
Roularta Printing, de in België gevestigde drukkerij van Roularta Media Group gaat de magazines van de Financial Times drukken voor Europa, het Midden-Oosten en Zuid-Afrika
Overname WPG Media door Roularta Media Group
Met deze overname wordt Roularta Media Group eigenaar van drie magazinemerken in het mindfullness-segment in Nederland
Roularta Media Group: omzet daalt met netto en ebit-verliezen
De omzet bij het mediabedrijf Roularta Media Groep is in de eerste helft van 2023 met 6,3 procent gedaald naar 159,4 miljoen euro. Het operationeel ebit- en netto resultaat werd daarbij verlieslatend
Wim Jansen wordt CCO DPG Media Advertising België; andere leiding JCDecaux Be-Lux
Vanaf 18 september 2023 neemt Wim Jansen de leiding over van DPG Media Advertising België. Daarmee vertrekt Wim Jansen als CEO JCDecaux Be-Lux en Israël
[Interview] Lauren van der Heijden (DPG Media): Schaal is belangrijk in snel veranderende mediawereld
Lauren van der Heijden is Chief Commercial Officer voor DPG Media in België en Nederland. We kijken met hem terug op 2022, vooruit naar 2023 en bespreken trends
Joe Public ontwikkelt campagne Roularta voor mijnmagazines.be
Joe Public ontwikkelde een campagne voor het aanbod van Roularta op mijnmagazines.be
Roularta Media Group: forse omzetgroei tot 343 miljoen euro met daling resultaat
Roularta Media Group heeft in 2022 met 14,3 procent omzetgroei tot 343,14 miljoen euro door kostenstijgingen aan met name de hoge kosten van papier, een daling van 18,5 procent op het ebitda-resultaat van 30,08 miljoen euro gerealiseerd. Daarmee is de ebitda-marge nog wel 8,8 procent
Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform
Het Vlaamse Trends/Kanaal Z en het Franstalige Trends-Tendences/Canal Z hebben hun online platform vernieuwd om zo het grootste business en finance community van België te worden
Knack en Le Vif: Sport/Voetbal- en Sport/Footmagazine verschijnen niet langer op papier
Het Nederlandstalige Sport/Voetbalmagazine - en zijn Franstalige tegenhanger Sport/Footmagazine - verschijnen op 15 februari voor een laatste keer op papier. De verhalen uit de sport die meer achtergrond vragen verhuizen naar Knack en Le Vif
Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022: problemen voor lokale en gratis pers
De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, heeft zijn rapport Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022 gepubliceerd. Conclusie: terwijl het de grootste Vlaamse mediagroepen financieel voor de wind gaat, zien lokale en gratis pers zwarte sneeuw
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel krijgt financiële steun van de Vlaamse regering
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel (EHBT), een project dat strijdt tegen desinformatie, krijgt voortaan financiële steun van de Vlaamse regering
Europese Commissie komt met European Media Freedom Act
De Europese Commissie heeft een voorstel gedaan om EU-regels op te stellen over pluriformiteit en onafhankelijkheid in de mediasector. De bedoeling is dat de voorgestelde regels media moeten vrijwaren van politieke interferentie in redactionele beslissingen en het toezicht daarop
Aslihan Sahbaz volgt Clément Chaumont op bij WE MEDIA
Clément Chaumont verlaat na bijna 6 jaar als jurist bij WE MEDIA voor een carrière in de magistratuur. Hij wordt opgevolgd door Aslihan Sahbaz die komt van de federale overheidsdienst economie
Roularta Advertising verhoogt tarieven door energiekosten
Roularta Advertising verhoogt zijn tarieven voor orders met plaatsingen in de magazines vanaf 1 oktober 2022 met 6,9 procent. Achtergrond van de tariefstijgingen zijn de stijgingen van grondstofprijzen en snel stijgende energiekosten
DPG Media Advertising en IP Belgium met gezamenlijk salesteam
DPG Media Advertising en IP Belgium komen met één gezamenlijk salesteam. IP Belgium is de salesorganisatie van RTL Belgium waar DPG Media sinds 31 maart 2022 voor 50 procent eigenaar van is (Rossel heeft de overige 50 procent in handen)
Flair toont echt post-partumlichaam op de cover van hun babyspecial
Flair brengt een babyspecial uit, die een eerlijke, fijne en ontroerende gids voor nieuwe ouders wil zijn. Het doelpubliek van Flair zit op de leeftijd van (denken aan) kinderen krijgen, een periode die gepaard gaat met veel twijfels, vragen, vreugde, pril geluk, maar soms ook angst en verdriet