nieuws
Tag Resultaten
Fremantle neemt meerderheidsbelang in A Team Productions
Fremantle gaat een samenwerking aan met het jonge en ambitieuze productiebedrijf A Team Productions (ATP) uit België. Met de overname verstevigt Fremantle haar positie op de Belgische scripted markt en investeert zij in de groei van haar internationale scripted portefeuille van films en dramaseries
Liberty Global wil Telenet volledig overnemen
Liberty Global wil Telenet volledig overnemen. Hiertoe heeft Liberty Global een bod van 22 euro per aandeel op Telenet gedaan. Thans bezit Liberty Global 59,18 procent van de aandelen
Roularta Media Group: forse omzetgroei tot 343 miljoen euro met daling resultaat
Roularta Media Group heeft in 2022 met 14,3 procent omzetgroei tot 343,14 miljoen euro door kostenstijgingen aan met name de hoge kosten van papier, een daling van 18,5 procent op het ebitda-resultaat van 30,08 miljoen euro gerealiseerd. Daarmee is de ebitda-marge nog wel 8,8 procent
Mediahuis 2022: omzetten stijgen, maar lagere resultaten meer concurrentie in België
Mediahuis heeft zijn omzet in 2022 met 8,1 procent weten te vergroten naar 1,23 miljard euro. Daarbij bleef de omzet uit de verkoop van kranten stabiel ten opzichte van 2021
Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen
Het Belgische reclamebureau Happiness heeft voor Albert Heijn in Vlaanderen een merk- en communuicatiecampagne ontwikkeld met de serie De Wereld in het Kleijn. De merkcampagne moet aangeven waar Albert Heijn voor staat in België
Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform
Het Vlaamse Trends/Kanaal Z en het Franstalige Trends-Tendences/Canal Z hebben hun online platform vernieuwd om zo het grootste business en finance community van België te worden
VRT, DPG Media en Play Media, RTBF en RTL Belgium roepen op tot steun 12-12 slachtoffers Turkije en Syrie
VRT, DPG Media, Play Media, RTL Belgium, RTBF, NGroup (Nostalgie/NRJ), Fun Radio, LN Radio en LN 24 zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije
SBS Belgium wijzigt naam per 14 februari 2023 in Play Media
SBS Belgium heeft aangekondigd per 14 februari 2023 zijn naam te wijzigen in Play Media. De naam SBS Belgium stamt uit de tijd dat het mediabedrijf onderdeel was van het destijds vooral in Amerikaanse handen zijnde SBS (Scandinavian Broadcasting System) van Harry Sloan
Proximus en DPG Media implementeren niet doorspoelbare reclame
Proximus en DPG Media hebben in het kader van een eerder samenwerkingsakkoord aangekondigd 1 minuut niet-doorspoelbare reclame te introduceren per april 2023 op het Proximus-netwerk
Banijay Benelux koopt meerderheid Belgische scripted productiebedrijf Johnnydepony
Banijay Benelux – dat onderdeel is van het in Amsterdam beursgenoteerde FL Entertainment – heeft een meerderheid van het Belgische scripted productiebedrijf Jonnydepony overgenomen
Warner Bros. Discovery en EBU/VRT kopen uitzendrechten Olympische Spelen 2026-2032
Warner Bros. Discovery en de European Broadcasting Union (EBU) hebben de uitzendrechten verworven van de Olympische Spelen van 2026 tot en met 2032
RTL Group stelt aan Nederlandse ACM voor: Mediahuis Nederland gaat reclameverkoop doen
RTL Group en Talpa Network/Talpa Holding hebben bij de Nederlandse Autoriteit Consument & Markt (ACM) voorgesteld dat Mediahuis Nederland de reclameverkoop van de Nederlandse zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 gaat doen en daarmee in feite Talpa Media Solutions overneemt
Streamz verlengt contentcontract met Warner Bros. Discovery voor content van HBO
Streamz, de streamingdienst van DPG Media en Telenet heeft de contentovereenkomst met Warner Bros. Discovery verlengd met een jaar. Dankzij deze overeenkomst kan Streamz in Vlaanderen films en series van HBO alsmede HBO Max aanbieden
VTM Non-stop Dokters neemt plek over van VTM Kids die naar VTM GO verkast
DPG Media heeft besloten per 9 januari 2023 de lineaire Vlaamse jeugdzender VTM Kids te vervangen door VTM Non-Stop Dokters. De jeugdprogramma’s van VTM Kids zullen te zien zijn via het streamingplatform VTM Go waar ook Studio100 een eigen plek heeft gekregen
Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022: problemen voor lokale en gratis pers
De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, heeft zijn rapport Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022 gepubliceerd. Conclusie: terwijl het de grootste Vlaamse mediagroepen financieel voor de wind gaat, zien lokale en gratis pers zwarte sneeuw
[Interview] Wilfried Celis (VIA, DPG Media): Het eerste geconnecteerde Video Ecosysteem
Wilfried Celis is Director Audiovisual Strategy & Partnerships voor DPG Media en voorzitter van VIA, de branchevereniging van audiovisuele media in België. We spreken hem over ontwikkelingen over met name de reclamemarkt
Netflix wint weer abonnees; delen van account wordt duurder
Netflix heeft in het derde kwartaal weer abonnees gewonnen: 2,42 miljoen erbij. Hiermee zijn de verliezen van het eerste en tweede kwartaal goed gemaakt. Netflix telde eind oktober ruim 223 miljoen betalende abonnees
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel krijgt financiële steun van de Vlaamse regering
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel (EHBT), een project dat strijdt tegen desinformatie, krijgt voortaan financiële steun van de Vlaamse regering
DPG Media: Bert Heyrman hoofdredacteur VTM Nieuws
Bert Heyrman is bij DPG Media benoemd tot hoofdredacteur van VTM Nieuws. Daarmee volgt hij Michiel Ameloot die voortaan hoofdredacteur is van het Sporthuis van News City
Netflix start op 3 november 2022 met reclameversie (maar niet in België)
Op 3 november start de streamingprovider in Australië, Brazilië, Canada, Zuid-Korea, Frankrijk, Duitsland, Japan, Italië, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en de Verenigde Staten met de reclameversie. De reclameversie voor de grotere landen in Europa en Noord- en Zuid-Amerika was al eerder bekend geworden
Mediamarkt met internationale campagne in 13 landen
Voor het eerst in het 43-jarige bestaan van de multimediaketen MediaMarkt, rolt het bedrijf in alle dertien vestigingslanden tegelijk een merkcampagne uit. De crossmediale merkcampagne is ontwikkeld door Saatchi & Saatchi internationaal en voor Nederland, België en Luxemburg vertaald door Wunderman Thompson
De NPO en de VRT gaan intensiever samenwerken
De NPO en VRT gaan intensiever samenwerken. Gezamenlijke programma’s, uitwisseling van programma’s, gedeelde technologie en innovaties, ontwikkelen van technieken om desinformatie te detecteren (en tegen te gaan), de gezamenlijke productie van educatief materiaal en het delen van strategisch onderzoek staan centraal
DAZN koopt Eleven Sports en bureau Team Whistle
De streamaanbieder DAZN neemt sectorgenoot Eleven Sports en het digitale marketing bureau Team Whistle over. Eleven Sports en Team Whistle zijn in handen van de Italiaanse sportondernemer Andrea Radrizzani die na de overname onderdeel zal worden van de Raad van Commissarissen van DAZN
Telenet verhoogt participatie in Caviar Group naar 70 procent
Het telecom- en mediabedrijf Telenet heeft zijn participatie in productiehuis Caviar Group verhoogd van 49 procent naar 70 procent. Caviar zal vanaf 1 oktober volledig worden geconsolideerd in zijn financiële cijfers
Telenet biedt W-Sport aan: zender met alleen vrouwelijke topsport
Telenet biedt voortaan de internationale vrouwensportzender W-Sport aan. Deze internationale zender die in oktober 2021 van start ging in Afrika, zendt onder meer live verslaggeving uit van onder meer de vrouwelijke Premier League en vier andere Europese voetbalcompetities, basketbal, triatlon, paardrijden en boksen
VRT start in november 2022 met bouw eigen gebouw
De openbare omroep VRT start in november 2022 met de bouw van een eigen gebouw. Het gebouw zal onderdeel uitmaken van een Mediapark aan de Brusselse Reyerslaan. Daar zijn ook het huidige gebouw gevestigd van de VRT dat nu nog gedeeld wordt met de Franstalige Belgische omroep RTBF
Europese Commissie komt met European Media Freedom Act
De Europese Commissie heeft een voorstel gedaan om EU-regels op te stellen over pluriformiteit en onafhankelijkheid in de mediasector. De bedoeling is dat de voorgestelde regels media moeten vrijwaren van politieke interferentie in redactionele beslissingen en het toezicht daarop
DPG Media Advertising en IP Belgium met gezamenlijk salesteam
DPG Media Advertising en IP Belgium komen met één gezamenlijk salesteam. IP Belgium is de salesorganisatie van RTL Belgium waar DPG Media sinds 31 maart 2022 voor 50 procent eigenaar van is (Rossel heeft de overige 50 procent in handen)
[Vacatures] Towel Media zoekt een Senior Producer België
Towel Media is per direct op zoek naar een Senior Producer België
VRT gaat aanbod Eén, Canvas en Ketnet promoten in Nederland via Talking Birds
De openbare omroep VRT gaat zijn aanbod en programma’s van Eén, Canvas en Ketnet actief promoten in Nederland. Hiertoe heeft de VRT het bureau Talking Birds Public Relations ingehuurd