Marketing Report
Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen

Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen

Het Belgische reclamebureau Happiness heeft voor Albert Heijn in Vlaanderen een merk- en communuicatiecampagne ontwikkeld met de serie De Wereld in het Kleijn. De merkcampagne moet aangeven waar Albert Heijn voor staat in België en is de start van een serie van zes afleringen.

Met de webserie De Wereld in het Kleijn neemt Albert Heijn België de Vlaming mee in de coulissen van de winkel. Daar gebeurt heel wat om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. 

Els Lagrou, hoofd marketing bij Albert Heijn: “Het is een campagne die anders is dan de anderen en daarmee benadrukken we meteen het dna van ons merk. Albert Heijn België gaat altijd net dat ene stapje verder: in assortiment, in prijs, in innovatie - en nu ook in onze communicatie. Die belofte nemen we erg serieus, maar onszelf niet. Dat merk je aan De Wereld in het Kleijn – het is een feijne mix geworden van verrassing, emotie, herkenbaarheid, straffe proposities, humor en zelfrelativering,”

Infotainment

De campagne is infotainment geworden dat via verschillende platforms, formats en kanalen de weg zal zoeken naar de Vlaming gedurende het hele jaar 2023.

Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer van Happiness: “De Wereld in het Kleijn is een reeks die draait rondom een team (fictieve) medewerkers van Albert Heijn, onder leiding van supermarkt manager Lina. Met De Wereld in het Kleijn vervaagt de grens tussen puur entertainment en reclame. En dat is goed. Want entertainment zou niet langer het privilege mogen zijn van grote internationale streamingplatforms maar ook van lokale commerciële merken.

Zeker in deze wereld van extreem versnipperde aandacht voelt het als heel erg juist om als merk iets te maken waar de consument ook écht mee kan connecteren. Om content te maken waar ze ook zélf willen naar kijken. En om dat te bereiken hebben we ook in het produceren van de reeks alle grenzen tussen reclame en entertainment weggelaten."

De webserie is een co-creatie en co-productie van verschillende scriptschrijvers bij Happiness en scriptschrijver/regisseur Koen van Impe.

De Wereld in het Kleijn van Albert Heijn België werd op vrijdag 17 februari 2023 geïntroduceerd met een eerste pilot-aflevering van 8 minuten, tv-spots van 60” en 30”, online video’s, radio, poster en nog veel meer.

Credits

Reclamebureau: Happiness Cliënt: Albert Heijn | Head of Marketing Albert Heijn: Els Lagrou | Head of Reputation Albert Heijn: Ann Maes | Brand Manager Albert Heijn: Witse Van Rillaer | CEO & Strategic Director: Karen Corrigan | Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson | Creative Director: Katrien Bottez | Strategic Director: Frans Cuypers, Wesley Roeland | Connectivity Planner: Wesley Roeland | Concept providers: Geoffrey Hantson, Katrien Bottez | Content Creative Director: Jil Dockx | Scriptwriter & Director: Koen Van Impe | Content providers: Brent Roofthooft, Sam Vervenne | Account Management: Sien Vrebos, Barbara Devaux, Piet Verbanck | Copywriter: Sam Vervenne, Dee Verwaetermeulen | Head of Motion: Remke Faber | Motion designer: Simon Schuurman, Marie-Charlotte Baert | Editing: Simon Schuurman | Head of Digital: Joni Allaert | Head of Design: Dries Lauwers | Design: Karel Chanterie, Lore Snauwaert, Jonathan Kalifat | DTP: Loïc Lenoble | Photography: Steven Hendrix | Color grading: Pascale Boedt | Production: Arthur De Wachter, Bart Vande Maele | Music Artist: Jaan Hantson | Sound Production: Raygun | DOP: Norman Baert | Stagiaire DOP: Clément Protin | Assistent Producer: Francis Bosschem | Gaffer: Dieter De Bock | Sound engineer: Thomas Verbrugge | MUA: Sarah De Graef | Stylist: Nele Van den Broucke | Setdresser: Finn Fransen, Katrijn Van Aelst | Assistent setdresser: Anja Coenen

www.dewereldinhetkleijn.be

www.albertheijn.be

www.happiness-brussels.com

 

Subscribe to our newsletter