Marketing Report
[Interview] Lodewijk Varossieau (SuperRebel): Alleen als je waarde toevoegt aan merken heb je bestaansrecht in ons vak interview

[Interview] Lodewijk Varossieau (SuperRebel): Alleen als je waarde toevoegt aan merken heb je bestaansrecht in ons vak

Lodewijk Varossieau is oprichter en CEO van SuperRebel Group. Wij spreken hem.

Dag Lodewijk. Kun jij SuperRebel introduceren?

SuperRebel favours the brave zeggen we altijd. We zijn een spraakmakend creatief bureau, maar intussen ook een zichtbaar merk met een sterk dna. We bestaan dus niet meer alleen uit SuperRebel Agency maar tegenwoordig ook uit SuperRebel Kidsgear en Gear. Sports en streetwear voor stoere kids en binnenkort ook fitness kleding voor volwassenen. En we gaan nog veel meer leuke dingen doen zoals bijvoorbeeld Hotel SuperRebel. Hangout for the brave. Het nieuwe clubhuis van SuperRebel, waar je niet alleen kan werken, maar ook trainen en leuke mensen ontmoeten. Een creatieve broedplaats waar je heel veel energie krijgt. 

Wie zijn jullie klanten?

SuperRebel Agency werkt voor klanten met de juiste mentaliteit. Loyale klanten die vaak allang bij ons zijn en die ons meestal de regie geven over hun merk, waarbij we soms alles doen maar regelmatig ook met andere partners samenwerken. Een aantal voorbeelden: Haribo, Burger King, House of Pertijs, Bosch, Swinkels Family Brewers, Aartsen fruit & vegetables en heel veel andere. 

Wat kan SuperRebel dat andere bureaus niet kunnen?

SuperRebel Agency is een bureau dat zowel strategisch als creatief sterk is. We kunnen snel schakelen en inleven in de wereld van onze opdrachtgevers. We denken op een klassieke manier en dus altijd vanuit een 'big idea' waarop alle communicatie altijd is gebaseerd. Vanuit dit 'big idea' voeren we de regie over de merken van onze klanten en bewaken we de kwaliteit. We helpen klanten met het maken van scherpe en slimme keuzes (dat bedoelen we met - be brave) en gebruiken creativiteit om effectiviteit te bevorderen. Zowel design als advertising zijn sterk vertegenwoordigd binnen ons bureau. We hebben het verdeeld in 2 afdelingen. Brand Development en Brand Building. We kunnen niets wat anderen niet kunnen, maar sommige dingen doen we gewoon beter en slimmer. Verder hebben we het bureau goed georganiseerd. Met 20 mensen zijn we compact en slagvaardig. Iedere afdeling heeft goede mensen en we hebben met Bonnie en Divi een sterk management waardoor ik steeds meer kan doen waar ik goed in ben. Ik wil het liefst de hele dag creëren. Mijn hoofd stopt nooit. Als bureau en merk zijn we continu aanwezig. Met pr en ook campagnes in o.a. Het Financieele Dagblad.  Dat werkt en zorgt dat we geloofwaardig blijven. Ik ben mega trots op dit bedrijf. 

SuperRebel is niet alleen een bureau maar ook een kinderkledingmerk. Hoe zit dat?

SuperRebel wil als bureau en als merk het goede voorbeeld geven. Bij toeval is SuperRebel Kidsgear ontstaan en dat is nu een stoer kindermerk dat internationaal wordt verkocht. We doen dit samen met een partner (Jolo Fashion Group) en hebben daardoor geleerd hoe moeilijk het is om een eigen merk in de markt te zetten. Hiervan profiteren onze klanten iedere dag. We zijn geen bureau dat vanuit een glazen huis regeert, maar we staan met beide benen op de grond en weten hoe hard je moet knokken om een sterk merk te bouwen en marktaandeel te veroveren. 

SuperRebel = Breda. Wat brengt dat jullie en jullie klanten?

SuperRebel houdt van Breda. Daar liggen onze roots, maar intussen zijn we internationaal actief voor onze klanten, waarvan er inderdaad nog steeds veel uit Brabant komen. Intussen hebben we ook een hub in Amsterdam en we flirten met de Belgische markt. Omdat we die kennen en omdat die heel dichtbij is. We merken steeds vaker dat klanten naar ons komen voor onze aanpak en werkwijze en voor het soort werk dat we maken. We hebben inderdaad een signatuur maar die spreekt heel erg aan. 

Hoe lekker voelt SuperRebel zich in het online en social domein?

Sinds 1,5 jaar hebben we SuperRebel Digital. Online voelen we ons als een vis in het water. Onder meer voor Bosch, Burger King, Organto en Moeke maken we niet alleen online campagnes, maar beheren we ook de social media aanpak.

Wat is het laatste nieuws?

We gaan begin volgend jaar verhuizen naar Stationsplein 1. Een geweldig pand. Hotel SuperRebel. Verder denken we intensief na over de volgende stap. We willen verder en creatief beter worden Gaan we dit doen door het aantrekken van nieuwe mensen met een sterke cv, gelauwerde creatieven, sluiten we ons aan bij een internationaal netwerk? We praten met heel veel adviseurs en mensen (?????). We kijken naar sharefunding en venture capital bedrijven die ons regelmatig benaderen. Er is heel veel interesse, maar we beseffen ons dat we maar een keer de juiste keuze kunnen maken en dat we een uniek bedrijf zijn. Zeker weten dat de volgende stap een gedurfde is.

www.superrebel.com

Subscribe to our newsletter