Marketing Report
[Interview] Ronald Boeckx over gicom interview

[Interview] Ronald Boeckx over gicom

Ronald Boeckx is GEO van gicom Wij spreken hem.

Kun jij gicom introduceren?

Gicom is sinds 42 jaar hét content marketing agency van retailers, merken en organisaties in België. Uiteraard gestart als expert in het maken van magazines, maar ondertussen full omnichannel met een focus op e-magazines, social media marketing, fotografie en videoproducties.

Wat kan gicom dat andere bureaus niet kunnen?

Wij zijn historisch erg business gedreven en zorgen voor de meeste van onze klanten ook zelf voor de inkomsten die nodig zijn om onze producties te financieren. Dit doen we door het creëren van own media voor de klant, gekoppeld aan een monetisatieplan en een eigen media regie team.

Op welke wijze profiteert gicom en de klanten van gicom van het MMMatter netwerk?

Dankzij MMMatter is enerzijds de Benelux dimensie plots erg belangrijk geworden en anderzijds kunnen we rekenen op een bijkomende kennis in videoproductie, social media campagnes en jarenlange food expertise in Nederland en de USA.

Hoe heb jij contentmarketing en het belang van contentmarketing de afgelopen jaren zien veranderen?

Ik heb de eerste 30 jaar van mijn carrière als ondernemer en CEO van retailbedrijven steeds gebruik gemaakt van de kracht van content marketing. Vandaag wordt het belang ervan steeds groter omdat de consument alleen nog luistert als de boodschap persoonlijk én authentiek is. Bovendien is het als retailer of merk veel interessanter om te investeren in waardevolle content dan in de val te trappen van een steeds agressiever kortingbeleid.

Wat moeten bureaus doen om de komende jaren relevant te blijven voor hun klanten?

We leven in een periode waar de markt onze klanten verplicht om op korte termijn te denken en te handelen. Dit staat in principe haaks op de kracht van content marketing, waar net gezaaid wordt om op lange termijn rijk te oogsten. Dus flexibiliteit, commercieel meedenken en KPI gedreven oplossingen zijn vandaag key. Gelukkig zitten deze eigenschappen ingebakken in ons DNA.

Wat zijn de ambities van gicom?

Enerzijds onze bestaande klanten ondersteunen in deze interessante economische periode en anderzijds onze kennis uitbreiden naar andere sectoren. We zien dat het Gicom model heel breed toepasbaar is

Wat is het laatste nieuws?

Samen met twee partners lanceren we binnenkort een nieuw medium, dat alle Belgen op termijn zal bereiken op een héél gepersonaliseerde wijze. Maar hierover meer binnen enkele maanden!

We kunnen niet wachten. Eén ding is zeker: dat nieuws lees je op Marketing Report

www.gicom.be
www.mmmatter.nl

Subscribe to our newsletter