Marketing Report
[Interview] Sara Jacobi (Rode Kruis): Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak dezelfde interview

[Interview] Sara Jacobi (Rode Kruis): Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak dezelfde

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Sara Jacobi, Corporate Communications Manager bij Rode Kruis Vlaanderen. Ze vertelt onder meer over haar loopbaan en haar visie op de rol van communicatie in een professionele omgeving.

Sara Jacobi: “Ik vind dat wij in Vlaanderen vaak blijven hangen onder de Vlaamse kerktoren en dat er heel wat te leren valt als we over de landsgrenzen kijken. Zelf heb ik dat mogen ervaren toen ik bij Tweedehands.be een heel nauwe samenwerking had met Marktplaats in Nederland en andere marketplaces en dan merk je direct dat dit een heel andere energie geeft en dat je sneller vooruitkomt. Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak hetzelfde en daarin is samenwerking is een mooie oplossing.”

Ze gaat ook in op de werkwijze rondom het geven van bloed door vrijwilligers en het vervangen van de iconische sticker van het Rode Kruis door een pleister.

Deze serie podcasts is powered by Joe Public

www.joepublic.be


Luister ook:

[Interview] Marilyn Debisschop (Telenet): Reinventing consistency

[Interview] Nele Baeyens (Roularta): Mediamerken kruipen onder de huid bij mensen

Subscribe to our newsletter