Marketing Report
[Interview] Sofie Verstreken: VTM is een van de weinige merken in Vlaanderen die mensen echt nog voor de tv krijgt interview

[Interview] Sofie Verstreken: VTM is een van de weinige merken in Vlaanderen die mensen echt nog voor de tv krijgt

Marketing Report maakt een serie podcasts in Antwerpen. Peter Wybenga en sidekick Pieter Staes, Creative Director bij Joe Public Belgium, spreken met Sofie Verstreken, Marketing Communications Director bij VTM.

Sofie Verstreken: “Mijn twee grote passies zijn marketing en muziek. Ik heb altijd in de marketing gewerkt, negen jaar bij BBDO gewerkt als strateeg en als Head of Strategy. Een half jaar geleden heb ik beslist om de zotte sprong te maken van agency naar adverteerder en voor VTM gaan werken. Dat is de grootste commerciële zender van Vlaanderen. Er is geen enkel merk in Vlaanderen dat nog zo belangrijk is als merk part of culture, en tegelijk zoveel impact heeft op zoveel mensen.”

“In ons portfolio hebben we zowel lineaire zenders als streaming, dat is heel rijk, maar ook een uitdaging. VTM is een van de weinige merken in Vlaanderen die mensen echt nog voor de tv krijgt. We hebben een groot bereik bij families en een aantal grote shows die nog elke week een moment creëren dat mensen samenkomen voor de tv.”

Luister deze podcast hier:

Deze serie podcasts is powered by Joe Public

www.joepublic.be


Luister ook:

[Interview] Marilyn Debisschop (Telenet): Reinventing consistency

[Interview] Nele Baeyens (Roularta): Mediamerken kruipen onder de huid bij mensen

[Interview] Valérie Bracke (Cera): Met 400.000 vennoten zorgen we voor maatschappelijk dividend, het businessmodel van de toekomst

[Interview] Sara Jacobi (Rode Kruis): Als je denkt vanuit een consument en communicatie zijn de drivers vaak dezelfde

[Interview] Johan Vandepoel (ACC): Een flinke upgrade van de ganse communicatiesector

Subscribe to our newsletter