Marketing Report
Nespresso steunt YouthStart-project met influencer-marketing news

Nespresso steunt YouthStart-project met influencer-marketing

Nespresso zal het opleidingsprogramma YouthStart steunen met een influencer. YouthStart is een organisatie die werkloze jongeren met een laag opleidingsniveau in België helpt. De kunstenaar en content creator Dominique Schmitz deelde zijn atypisch carrièrepad met de jonge YouthStarters tijdens de diploma-uitreiking ter afsluiting van de YouthStart-training die plaatsvond op 29 november en voor het tweede jaar werd gehouden in de Nespresso-kantoren. Het doel van deze samenwerking is om YouthStart meer bekendheid te geven bij jongeren die moeite hebben om op de arbeidsmarkt te starten.

Een holistische aanpak

Hoewel Nespresso zich, zoals veel merken, om commerciële redenen associeert met sommige van deze profielen, ziet het bedrijf het ook als een unieke kans om projecten waarin het gelooft te ondersteunen met influencers. De vereniging YouthStart biedt een 8-daagse opleiding rond ondernemerschap, gericht voor jonge NEET's ("Not in Employment, Education or Training"). Het programma is erop gericht om jongeren zelfvertrouwen te geven om hun talenten te ontdekken met de juiste tools en om hun toekomst in eigen handen te nemen en hun professionele dromen te verwezenlijken. Daarnaast wordt er gewerkt aan vaardigheden die moeten helpen om hen te reactiveren op de arbeidsmarkt.

Een zinvol partnerschap

De diploma-uitreiking, waarmee de YouthStart-training traditioneel wordt afgesloten, vond plaats op 29 november 2023 in de Nespresso-kantoren in aanwezigheid van Oliver Perquy, CEO van Nespresso Belux, en Dominique Schmitz, die zijn ervaring kwam delen. Dominique Schmitz is voor Nespresso een inspirerend profiel met een persoonlijk levensverhaal dat jongeren kan aanspreken en motiveren. Hij is veel meer dan een content creator, hij is een multi-getalenteerde artiest wiens carrière een weerspiegeling is van de zoektocht naar zijn persoonlijk levenspad. Hij jongleert moeiteloos tussen zijn verschillende passies, of het nu dans, grafisch ontwerp, fotografie of video is, en heeft een solide netwerk opgebouwd binnen verschillende gemeenschappen.

Nespresso wil, dankzij de samenwerking met Dominique Schmitz, de impact van YouthStart uitbreiden en meer jongeren bereiken die op zoek zijn naar kansen.

Oliver Perquy, CEO van Nespresso Belux: "Wanneer de YouthStarters soms wat minder zelfvertrouwen hebben, moedigt Dominique hen aan om op zoek te gaan naar hun kwaliteiten, en vastberaden en enthousiast te blijven, zelfs in moeilijke tijden. Zijn optimisme en realiteitszin vinden weerklank bij de jongeren en moedigen hen aan om in hun eigen verhaal te geloven. Via deze samenwerking willen we een groter publiek en een groter aantal jongeren bereiken die op zoek zijn naar nieuwe kansen."

Catherine Mosbeux, CEO van YouthStart België: "Dominique is een bron van inspiratie en motivatie voor deze jongeren. Hij staat symbool voor het overwinnen van obstakels en het uitstippelen van een eigen weg naar succes. We zijn erg dankbaar voor zijn steun, die mede mogelijk wordt gemaakt door Nespresso, een bedrijf dat, net als wij, mensen centraal stelt."

www.nestle-nespresso.com

www.youthstart.be

 

Subscribe to our newsletter