Marketing Report
SPIE Belgium lanceert rekruteringscampagne news

SPIE Belgium lanceert rekruteringscampagne

SPIE Belgium, dochteronderneming van de SPIE-groep en actief in de multitechnische dienstverlening op het gebied van energie en communicatie heeft een rekruteringscampagne om zijn multidisciplinaire teams in heel België te versterken gelanceerd. De campagne is met het bureau D-Artagnan ontwikkeld. SPIE Belgium zich tot alle werkzoekenden in technische beroepen. Doel van de campagne: de vriendelijke en warme bedrijfscultuur en de expertise van de werknemers in de verf zetten.

Een inSPIErerende werkgever

Als toonaangevende speler in multitechnische dienstverlening op het gebied van industrie, tertiaire sector en infrastructuur heeft SPIE Belgium momenteel 1.550 medewerkers in België. Om te blijven groeien, is het bedrijf voortdurend op zoek naar nieuw talent.  

Om het talent van morgen aan te trekken, lanceert SPIE Belgium nu een campagne met originele visuals. De beelden tonen werknemers op hun werkplek, maar met een humoristische twist: op de ene foto zijn de werknemers marshmallows aan het roosteren op een HVAC-installatie, op de andere picknicken ze midden op een bouwwerf, enz. Het doel is om zowel de diversiteit van de activiteiten als de gezellige sfeer die heerst bij SPIE Belgium te benadrukken.

Op zoek naar nieuwe SPIEcialisten

Er worden verschillende profielen gezocht die aansluiten bij de vele specialiteiten binnen SPIE Belgium. Om enkele voorbeelden te geven: project managers, werfleiders, elektriciens, monteurs, lassers, pijpfitters, HVAC-technici, enz. Deze specialiteiten zijn bijzonder gewild in België. Net daarom investeert SPIE Belgium in haar communicatie en promoot ze de expertise van haar medewerkers:

Audrey Van Impe, hoofd personeelszaken bij SPIE Belgium:“In onze vorige employer branding campagne legden we de nadruk op onze waarden, met een specifieke focus op de technische skills binnen onze beroepen. Dit jaar hebben we ervoor gekozen om het over een andere boeg te gooien door opnieuw te focussen op de expertise van onze medewerkers, maar ook op de fun factor dankzij campagnebeelden met een originele twist. Dit contrasterende element zal ons helpen ons te onderscheiden en de aandacht te trekken in een stortvloed aan campagnes.”

Een interne en externe activatie

Voor SPIE is het essentieel dat de werknemers de waarden ondersteunen die in de campagne worden uitgedragen. Om deze waarden intern te delen met haar SPIEcialisten (een term die bedacht werd voor de campagne), zal een coffee truck versierd met de nieuwe visuals door de straten van België rijden om de verschillende Business Units te bezoeken. Op de wagen zal ook de volgende slogan schitteren: Dat het gezellig is bij SPIE? Klopt als een bus! Word SPIEclialist.

Om het doelpubliek, de SPIEcialisten van morgen, te bereiken, zal de campagne zowel online als op social media worden uitgerold. De human resources-teams van SPIE Belgium zullen ook op het terrein aanwezig zijn en zullen studenten en werkzoekenden verwelkomen op jobdagen.

www.spie.be

www.d-artagnan.be

Subscribe to our newsletter