Marketing Report
Telenet kiest voor Wavemaker news

Telenet kiest voor Wavemaker

Telenet heeft Wavemaker verkozen als mediabureau. Daarmee neemt de telecomoperator afscheid van PHD Media van Omnicom Group, waarmee het bedrijf acht jaar heeft samengewerkt. Sylvie Irzi, Vice President Brand, Communications & Reputation bevestigt deze keuze aan Marketing Report. Er waren acht mediabureaus gevraagd om te pitchen. Ook is het Google Marketing Platform- (GMP-)account dat ook bij PHD Media is ondergebracht, onderwerp van een pitch waar de uitslag nog niet bekend van is.

Wavemaker is onderdeel van GroupM en op zijn beurt onderdeel van WPP. Ook concurrent Proximus heeft zijn media-account bij een WPP/GroupM-bedrijf (Maxus) ondergebracht.

Telenet wil toe naar een ander ecosysteem. Wavemaker zal zowel de online en offmedia-uitingen van Telenet beheren, waarbij het gaat om alle Telenet-merken, dus ook het (landelijke) mobiele netwerk van Base, en het op Vlaanderen Brussel gerichte Telenet, Telenet Business, Play More en Play Sports.

Volgens Sylvie Irzi speelde de strategische input waaronder het werken met datatools, de research en insights die Wavemaker gebruikt een belangrijke rol bij de keuze. Het contract met Wavemaker zal in januari 2023 ingaan, waarbij een meerjarige overeenkomst is afgesloten. Telenet gaat daarbij voor een langdurig partnership. Liberty Global bezit een conrolerend belang van 58,8 procent van Telenet.

Zie ook:
VodafoneZiggo verlengt amenwerking met Wavemaker (GroupM/WPP)

www.telenet.be

www.wavemakerglobal.com

www.groupm.com

Subscribe to our newsletter