Marketing Report
Telenet komt met BASE-merk voor internet en televisie

Telenet komt met BASE-merk voor internet en televisie

Vanaf 3 juni 2024 zal BASE naast zijn mobiele diensten ook in heel België vast internet en televisiediensten aanbieden.

Het aanbod is bedoeld voor klanten die op prijs letten en alleen willen betalen voor wat ze nodig hebben.

BASE Beperkt zal bestaan uit 50/5 Mbit/s (27 euro per maand) en BASE Onbeperkt 200/20 (40 euro per maand). Het televisie-aanbod BASE TV biedt 28 Nederlandstalige en 28 Franstalige zenders , waarbij de klanten kiezen voor één taalversie, maar ook beiden kunenn kiezen voor een meerprijs. De BASE TV-box biedt ook apps als Amazon Prime, Netflix, Apple TV+, YouTube, Streamz, Disney+ en anderen. Voor de app wordt 10 euro per maand gevraagd; voor de box en het aanbod 15 euro per maand en voor beide taalversies wordt 6 euro per maand meer gevraagd. Het BASE Mobile-aanbod blijft bestaan van 15 (8 GB) tot 39 euro (120 GB)  per maand

BASE bestaat overigens 25 jaar, werd gekocht door Telenet in 2016.Het werd in 1999 mede door KPN opgericht.

Levenslange korting

Om het aanbod nog competitiever te maken en de klantentrouw te belonen, geeft BASE 10 procent korting vanaf twee of meer producten. De korting geldt voor elk product afzonderlijk. Bovendien biedt BASE deze promotie zoals gewoonlijk levenslang aan, voor een totale gemoedsrust.

Gérald Demortier, binnen de Telenet Group verantwoordelijk voor het merk BASE: “BASE  volgt een trend die al duidelijk zichtbaar is op de telecommarkt: door internet en televisie toe te voegen aan ons mobiele aanbod, openen we een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van BASE.

Dat is een natuurlijke evolutie van het merk: door deze nieuwe diensten aan ons aanbod toe te voegen, kunnen we nog beter inspelen op de behoeften van de consument. Met 25 jaar ervaring en een miljoen mobiele klanten hebben we geleerd dat de Belgen die op hun verbruik en budget letten op zoek zijn naar een eenvoudig en essentieel aanbod met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Als uitdager op deze nieuwe markt wil BASE trouw blijven aan haar identiteit. Geen onnodige supplementen: iedereen moet zich vrij voelen om te kiezen wat hij of zij echt nodig heeft: geen gsm-abonnement nodig als de werkgever er al voor betaalt, geen tv-abonnement voor wie alleen online kijkt, en zeker geen onbeperkt internet voor wie daar geen optimaal gebruik van maakt. Met BASE willen we aan al deze behoeften voldoen en tegelijk uiterst concurrerend blijven op het vlak van de prijs".

John Porter, CEO van Telenet Group:  "Deze nieuwe fase in de geschiedenis van BASE is ook een mijlpaal voor Telenet Group. Met dit nieuwe aanbod streven we een tweeledig doel na: onze geografische dekking uitbreiden met vaste diensten (internet en tv) in het zuiden van het land, waar we nog niet aanwezig waren, en tegelijkertijd in heel het land een volledig aanbod van telecommunicatiediensten aanbieden aan klanten die op zoek zijn naar de beste prijs-kwaliteitverhouding, een marktsegment waarvoor Telenet Group tot nu toe geen oplossing had.

Aangezien BASE al een stevige positie heeft in Wallonië en in dit marktsegment, lag de keuze voor ons merk BASE voor de hand. In zekere zin is dit onze ontbrekende schakel: met de drie merken BASE, Telenet en TADAAM mikken we op complementariteit en zijn we nu ideaal geplaatst om tegemoet te komen aan de uiteenlopende behoeften van de consumenten. Iedereen kan het merk en de producten kiezen die het best passen".

BASE zal twee verschillende netwerken gebruiken om haar zijn diensten te leveren, afhankelijk van de geografische locatie van de klanten. In Vlaanderen, in 2/3 van de Brusselse gemeenten en in de Botte du Hainaut in Wallonië is dat het kabelnetwerk (hybride vezelcoax of HFC) van WYRE, de joint venture tussen Telenet (66,8 procent) en Fluvius.

In Wallonië en de rest van Brussel (6 gemeenten) zal BASE het kabelnetwerk van VOO/Orange Belgium (HFC) gebruiken dankzij de wholesaleovereenkomst die in 2023 werd ondertekend en die gedurende 15 jaar toegang geeft tot dit netwerk.

De twee netwerken bieden een grote stabiliteit en hoge internetsnelheden in heel het land.

Op 10 juni gaat een grote reclamecampagne van start om de lancering bekend te maken.

Goed om te weten: BASE biedt gedurende de eerste 3 maanden gratis installatie en activering van de internet- en televisiediensten aan (waarna € 59 wordt aangerekend).

Op 10 juni gaat een grote reclamecampagne van start om de lancering bekend te maken.

www.base.be

www.telenetgroup.be

Subscribe to our newsletter