Marketing Report
VRT gaat aanbod Eén, Canvas en Ketnet promoten in Nederland via Talking Birds news

VRT gaat aanbod Eén, Canvas en Ketnet promoten in Nederland via Talking Birds

De openbare omroep VRT gaat zijn aanbod en programma’s van Eén, Canvas en Ketnet actief promoten in Nederland. Hiertoe heeft de VRT het bureau Talking Birds Public Relations ingehuurd.

Jan Sulmont, hoofd van het team aanbodsmerken bij de afdeling communicatie van de VRT: “We willen nog meer inzetten op actieve communicatie met Nederlandse media en relevante stakeholders. Daarvoor doen we beroep op een partner die de lokale markt goed kent en kan bespelen met doelgerichte creatieve campagnes.”

De VRT heeft de ambitie om meer Nederlandse kijkers te laten afstemmen op onder meer de zenders Eén en Canvas. Talking Birds werkte samen met de VRT om een strategie te maken om specifieke programma’s en gezichten prominent onder de aandacht van het Nederlandse publiek te brengen. Programma’s van Tom Waes, de dagelijkse soap Thuis, het kookprogramma Dagelijkse Kost, de serie Undercover trekt ook een Nederlands publiek. Daarnaast zijn er coproducties met met de NPO zoals Arcadia.

Eén, Canvas en Ketnet zijn (verplicht) in Nederland bij alle distributeurs te zien. Ook NLZiet biedt het VRT-aanbod aan. Daarbij bieden nagenoeg alle providers de mogelijkheid om VRT-programma's tot 7 dagen terug te kunnen zien. De on demand dienst VRT MAX is echter officieel niet in Nederland beschikbaar; Het nieuws van de VRT en achtergrondprogramma's zijn wel via de app van VRT NWS beschikbaar in Nederland.

Talking Birds zal geen promotie maken voro de VRT-radiozenders Radio 1, Radio 2, Klara, StuBru en MNM. Deze zijn eveneens overal via internet en via distributeurs te ontvangen. In Zuid-Nederland zijn ze ook via FM en DAB+ te beluisteren.

Bram Boriau, manager Talking Birds Public Relations: “VRT en de Vlaamse productiehuizen maken televisie van internationaal topniveau. Een perfect startpunt van waaruit we onze noorderburen willen overtuigen om vaker en bewuster op de VRT-zenders af te stemmen. Straffe nieuwe of hernieuwde formats, bekende gezichten en menselijke verhalen met een Vlaams accent zullen we onder de aandacht brengen van media, influencers en andere stakeholders,”

De VRT die door de Vlaamse overheid wordt gefinancierd, kent op zijn tv-zenders geen reclame. Wel wordt beperkte sponsoring toegelaten. Bij de Nederlandse Stichting Kijkonderzoek vallen de VRT-zenders onder het overige aanbod in de openbare reportages.

www.vrt.be

www.een.be

www.canvas.be

www.ketnet.be

www.talkingbirds.be

Subscribe to our newsletter