Marketing Report
Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG news

Wunderman Thompson ontwikkelt rugzak voor bpost-pakjesvervoer: bBAG

Wunderman Thompson heeft de bBAG ontwikkeld voor bpost. Dat is een rugzak die speciaal is ontworpen om het vervoeren van verschillende formaten pakjes makkelijker te maken.

Volgens een studie van de Vrije Universiteit Brussel daalt de CO2-uitstoot van een levering zo’n 30 procent als mensen hun pakjes in aan afhaalpunt laten leveren. En zelfs tot 90 procent als ze die pakjes met de fiets of te voet gaan afhalen. Maar grotere pakjes met de fiets vervoeren, is niet altijd even handig. Met de bBAG wil bpost vooral jongeren overtuigen om hun steentje bij te dragen.

De rugzak is verstelbaar zodat er verschillende formaten pakjes in passen. Volledig uitgerold, is er zelfs plaats voor een XL-doos van bpost. Naast verstelbaar is de bBAG ook duurzaam. Zo is de tas vervaardigd uit oude dekzeilen van bpost vrachtwagens. Ook oude bpost jassen werden verwerkt in het textiel van de tas die bovendien handgemaakt is in België.

In totaal worden er 100 unieke exemplaren van de tas gemaakt die het postbedrijf zal schenken aan mensen die zelf ook een duurzame inspanning leveren. Daarom roept de campagne iedereen op om pakjes rechtsreeks in een afhaalpunt te laten leveren. Mensen die hun leveringsvoorkeuren instellen, maken kans op een bBAG. Dat kan via de wedstrijdpagina waar ze ook alle andere ecologische initiatieven van bpost kunnen ontdekken.

Credits

Client: bpost | Contact: Dominique Yates, Marinka Bollens | Agency: Wunderman Thompson Benelux |Chief Creative Officer: Sandra Bold |Executive Creative Director: Kristof Snels | Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras | Creatives: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen | Design Directors: Bob Goor, Tom Besters | Designers: Jorg Meyer, Alicia Cristo, Marc Dupont | Copywriters: Jelle Raats, Yves Donceel, Jerome Van Den Broeck | Account Team: Dorien Van Antwerpen, Ward Uydens, Laurence de Sadeleer, Stéphanie Romano, Luca Vinck | Strategy: Chloé Van Elsen, Lise-marie D'Hooge, Nic van den Heuvel, Barbara Veroughstraete | Digital Project Managers: Hugo Groensmit, Jan Wittenberg | Production Manager: Sofie Verschaeren | Agency Producers: Thomas Anthoni, Tim Keeren | Film Production Company: Colourblind | Director: Twan Brooks | DOP: Edward Opdebeeck | Producer: Thor Van Damme | Gaffer: Louis-Philippe Beauduin | Photography: Arne De Corte |Production Partner: E-Demonstrations | Project Managers: Johan Langens, Anna Semenyshcheva, Diana Dobrova

Subscribe to our newsletter