nieuws
Tag Resultaten
Orange Belgium voltooit de overname van VOO
Orange Belgium heeft 75 procent min een aandeel in de kabelexploitant VOO verworven. Daarmee is de in 2021 aangekondigde overname een feit. Philippe Tousaint, Stephane Le Goff en Gildas Bouchet benoemd zijn tot het executive committee van VOO
[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België
Fremantle is per direct op zoek naar een IT Support Engineer Nederland & België
Netflix begint met toeslag voor delen account; einde kosteloos delen
Netflix is begonnen met het aanschrijven van abonnees van klanten in bijna heel Europa waaronder België dat ze voortaan extra kunnen betalen voor het gebruik van het account buiten het eigen huishouden
Warner Bros. Discovery start gratis streamingzender CNN Fast
Warner Bros. Discovery is gestart met de FAST-zender CNN Fast die vooral korte video’s van 3 tot 6 minuten bevat met nieuwsverhalen, business, entertainment, sport en duurzaamheid
Streamz lanceert Streamz Basic met reclame
Streamz, de streamingdienst van DPG Media en Telenet (Play Media/Play More) heeft een basic-versie gelanceerd met reclame voor 5,95 euro per maand bij een jaarabonnement.
VRT en Streamz gaan samenwerken
De Vlaamse publieke omroep VRT en het Vlaamse streamingplatform Streamz hebben een akkoord bereikt over een structurele samenwerking.
DPG Media lanceert VTM Go+: abonnement zonder reclame
DPG Media heeft VTM Go+ gelanceerd. Dit is een betaalde reclameloze versie van de gratis streamingdienst VTM Go die wél reclame bevat. VTM Go bevat alle uitzendingen van VTM, VTM2, VTM3, VTM4, VTM Gold en VTM Non Stop Dokters alsmede kinderprogramma’s van onder meer Studio100
Eén is voortaan VRT 1 met andere stijl
Televisiezender Eén heet voortaan VRT 1 en heeft daarmee ook een anderlogo, vormgeving en stijl gekregen.. Op die manier wil de publieke omroep van Vlaanderen het moedermerk VRT centraler zetten. De andere tv-zenders, Canvas en Ketnet, behouden hun naam
VMLY&R en Lays lanceren Iconic Local Flavours-campagne
In samenwerking met partners Brussels Ketjep in België en Wijko en Remia in Nederland werden er vier smaken gelanceerd met de overkoepelende naam Lay’s Iconic Local Flavours
[Interview] Lauren van der Heijden (DPG Media): Schaal is belangrijk in snel veranderende mediawereld
Lauren van der Heijden is Chief Commercial Officer voor DPG Media in België en Nederland. We kijken met hem terug op 2022, vooruit naar 2023 en bespreken trends
RTL Belgium wijzigt vormgeving RTL TVI, RTL Club, RTL Plug, RTL Play en Bel RTL
RTL Belgium heeft de vormgeving van al het aanbod met het merk RTL gewijzigd. Daarbij is een uniform logobeleid ingevoerd. De logos wijkt af van de RTL United-vormgeving die RTL Group bij zijn deelnemingen aan het uitrollen is
RTL-TVI, RTL Club en RTL Plug verhuizen van Luxemburg naar Franstalig België
De Franstalig Belgische commerciële tv-zenders RTL-TVI, RTL Club en RTL Plug alsmede de on demand dienst RTL Play zullen binnenkort hun Luxemburgse uitzendlicenties inleveren om daarna (weer) verder te gaan met Franstalig Belgische licentie die de Conseil Superieur de l'Audiovisuel (CSA) afgeeft
Fremantle neemt meerderheidsbelang in A Team Productions
Fremantle gaat een samenwerking aan met het jonge en ambitieuze productiebedrijf A Team Productions (ATP) uit België. Met de overname verstevigt Fremantle haar positie op de Belgische scripted markt en investeert zij in de groei van haar internationale scripted portefeuille van films en dramaseries
Liberty Global wil Telenet volledig overnemen
Liberty Global wil Telenet volledig overnemen. Hiertoe heeft Liberty Global een bod van 22 euro per aandeel op Telenet gedaan. Thans bezit Liberty Global 59,18 procent van de aandelen
Roularta Media Group: forse omzetgroei tot 343 miljoen euro met daling resultaat
Roularta Media Group heeft in 2022 met 14,3 procent omzetgroei tot 343,14 miljoen euro door kostenstijgingen aan met name de hoge kosten van papier, een daling van 18,5 procent op het ebitda-resultaat van 30,08 miljoen euro gerealiseerd. Daarmee is de ebitda-marge nog wel 8,8 procent
Mediahuis 2022: omzetten stijgen, maar lagere resultaten meer concurrentie in België
Mediahuis heeft zijn omzet in 2022 met 8,1 procent weten te vergroten naar 1,23 miljard euro. Daarbij bleef de omzet uit de verkoop van kranten stabiel ten opzichte van 2021
Happiness ontwikkelt website De Wereld in het Kleijn voor Albert Heijn in Vlaanderen
Het Belgische reclamebureau Happiness heeft voor Albert Heijn in Vlaanderen een merk- en communuicatiecampagne ontwikkeld met de serie De Wereld in het Kleijn. De merkcampagne moet aangeven waar Albert Heijn voor staat in België
Trends/Kanaal Z en Trends-Tendances/Canal Z vernieuwen online platform
Het Vlaamse Trends/Kanaal Z en het Franstalige Trends-Tendences/Canal Z hebben hun online platform vernieuwd om zo het grootste business en finance community van België te worden
VRT, DPG Media en Play Media, RTBF en RTL Belgium roepen op tot steun 12-12 slachtoffers Turkije en Syrie
VRT, DPG Media, Play Media, RTL Belgium, RTBF, NGroup (Nostalgie/NRJ), Fun Radio, LN Radio en LN 24 zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije
SBS Belgium wijzigt naam per 14 februari 2023 in Play Media
SBS Belgium heeft aangekondigd per 14 februari 2023 zijn naam te wijzigen in Play Media. De naam SBS Belgium stamt uit de tijd dat het mediabedrijf onderdeel was van het destijds vooral in Amerikaanse handen zijnde SBS (Scandinavian Broadcasting System) van Harry Sloan
Proximus en DPG Media implementeren niet doorspoelbare reclame
Proximus en DPG Media hebben in het kader van een eerder samenwerkingsakkoord aangekondigd 1 minuut niet-doorspoelbare reclame te introduceren per april 2023 op het Proximus-netwerk
Banijay Benelux koopt meerderheid Belgische scripted productiebedrijf Johnnydepony
Banijay Benelux – dat onderdeel is van het in Amsterdam beursgenoteerde FL Entertainment – heeft een meerderheid van het Belgische scripted productiebedrijf Jonnydepony overgenomen
Warner Bros. Discovery en EBU/VRT kopen uitzendrechten Olympische Spelen 2026-2032
Warner Bros. Discovery en de European Broadcasting Union (EBU) hebben de uitzendrechten verworven van de Olympische Spelen van 2026 tot en met 2032
RTL Group stelt aan Nederlandse ACM voor: Mediahuis Nederland gaat reclameverkoop doen
RTL Group en Talpa Network/Talpa Holding hebben bij de Nederlandse Autoriteit Consument & Markt (ACM) voorgesteld dat Mediahuis Nederland de reclameverkoop van de Nederlandse zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 gaat doen en daarmee in feite Talpa Media Solutions overneemt
Streamz verlengt contentcontract met Warner Bros. Discovery voor content van HBO
Streamz, de streamingdienst van DPG Media en Telenet heeft de contentovereenkomst met Warner Bros. Discovery verlengd met een jaar. Dankzij deze overeenkomst kan Streamz in Vlaanderen films en series van HBO alsmede HBO Max aanbieden
VTM Non-stop Dokters neemt plek over van VTM Kids die naar VTM GO verkast
DPG Media heeft besloten per 9 januari 2023 de lineaire Vlaamse jeugdzender VTM Kids te vervangen door VTM Non-Stop Dokters. De jeugdprogramma’s van VTM Kids zullen te zien zijn via het streamingplatform VTM Go waar ook Studio100 een eigen plek heeft gekregen
Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022: problemen voor lokale en gratis pers
De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, heeft zijn rapport Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022 gepubliceerd. Conclusie: terwijl het de grootste Vlaamse mediagroepen financieel voor de wind gaat, zien lokale en gratis pers zwarte sneeuw
[Interview] Wilfried Celis (VIA, DPG Media): Het eerste geconnecteerde Video Ecosysteem
Wilfried Celis is Director Audiovisual Strategy & Partnerships voor DPG Media en voorzitter van VIA, de branchevereniging van audiovisuele media in België. We spreken hem over ontwikkelingen over met name de reclamemarkt
Netflix wint weer abonnees; delen van account wordt duurder
Netflix heeft in het derde kwartaal weer abonnees gewonnen: 2,42 miljoen erbij. Hiermee zijn de verliezen van het eerste en tweede kwartaal goed gemaakt. Netflix telde eind oktober ruim 223 miljoen betalende abonnees
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel krijgt financiële steun van de Vlaamse regering
Het project Eerste Hulp Bij Twijfel (EHBT), een project dat strijdt tegen desinformatie, krijgt voortaan financiële steun van de Vlaamse regering